Elize Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Virus Program til Mac OS X ??? Er det egentlig nødvendig? Surfer en del, laster ned å sitter på chat! På forhånd takk for svar! Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Det er i praksis nesten umulig å dra på seg virus og lignende når man bruker OS X. De færreste tar seg bryet med å bruke et antivirusprogram. Lenke til kommentar
Asbjørn T. Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Det finnes pr. idag ikke noe virus til Mac OS X, derimot finnes det trojaner. Så om du absolutt vil gradere deg mot virus/trojanere kan jeg anbefale ClamxAV som jeg bruker selv på min MacBook. Her kan du lese om ClamXAV samt laste det ned (gratis): http://www.clamxav.com/index.php Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Kverulering er unødvendig når folk spør om noe og meningen er åpenbar. Vi skjønner at trådstarter mener antivirusprogram. En post og svaret på denne er slettet. Reaksjoner tas på PM; ikke i tråden. Geir Lenke til kommentar
NuDimon Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 (endret) Tenkte jeg skulle slenge meg på denne tråden. Har ett vagt håp om at noen her vet hvorfor Norton ikke har tilgang til å gjøre noe med de truslene den finner på Mac'en til ste-søsteren min. Etter hun kom hjem fra utlandet og koblet sin Mac på nettverket har jeg kun hatt problemer med nettverket hjemme. Endret 7. mai 2009 av NuDimon Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Veldig vanskelig å komme med noe ettersom at det du sier er litt vagt. Kan du komme med hva den ikke har tilgang til? Hva Norton sier? Hvilke problemer dere har hatt med nettverket? Løsning jeg tenker nå: Fjern Norton (uten den kommer det ikke feilmeldinger) og start alle modemer ol. på nytt. Tviler på at hun har dratt med seg noe som har ødelagt nettverket deres. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 (endret) Har ett vagt håp om at noen her vet hvorfor Norton ikke har tilgang til å gjøre noe med de truslene den finner på Mac'en til ste-søsteren min. Norton er et program de fleste Mac-ere unngår. Det stjeler ressurser hele tiden og gjør som oftest mer ugang enn nytte. Selv om det er sant som Asbjørn T nevnte tidligere i tråden at det foreløpig ikke er nødvendig med antivirusprogram på Mac, fordi det ikke finnes selvinnstallerende virus som fungerer på Mac, så finnes det en annen grunn til eventuelt å ha antivirusprogram på Mac, og det er for å være snill (dumsnill etter min mening) mot Windowsbrukere i samme nettverk. Et antivirusprogram kan sjekke utgående filer for å fjerne eventuelle Windowsvirus. Men egentlig er dette også helt unødvendig, for mottagernes Windowsmaskiner har helt sikkert antivirusprogram som sjekker de samme filene ved mottak uansett. Hvis du til syvende og sist insisterer på å installere et antivirusprogram på Mac-en så kan du lese artikkelen http://mac1.no/artikkel/7572/antivirus-til...trenger-jeg-det (les også kommentarene under artikkelen, der er det nyttige erfaringer fra brukerne) OBS: Nettverktrøbbel på Mac-en skyldes garantert noe annet enn virus. Start med å reparere diskrettighetene på startvolumet, mange eventuelle uregelmessigheter retter seg etterpå: • Åpne Programmer -> Verktøy -> Diskverktøy. • Velg startvolumet (der OSX er installert, vanligvis den interne harddisken). • Klikk på Reparere diskrettigheter. Endret 7. mai 2009 av SeaLion Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå