Gå til innhold

Førstegangstjeneste i sjøforsvaret, for så å tjenestegjøre på fregatt?

MagnusW

Anbefalte innlegg

Skal på sesjon i mai, så driver og tenker litt på hvor jeg kunne tenke meg å tjenestegjøre. Jeg trekkes litt mot sjøforsvaret. Jeg har da noen spørsmål som jeg håper noen kan svare meg på.

Hvor lenge er man på rekruttskolen? Og er rekruttskolen lik om man er i sjøforsvaret, hæren eller luftforsvaret?

Etter rekruttskolen, hvilke forskjellige "avdelinger" kan man bli sendt til i sjøforsvaret? Er det disse avdelingene eller enhetene?

Jeg har også tenkt på Sjøkrigsskolen (Operativ Marine). Er det slik at jeg først gjennomfører rekruttskolen før jeg evt kan begynne på Sjøkrigsskolen? Eller gjennomfører jeg hele førstegangstjenesten først?

Regner med at det er noen her på forumet som har vært i sjøforsvaret og kanskje kan fortelle om sine opplevelser? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, du kan komme på båt i løpet av førstegangstjenesten etter 6 - 8 ukers rekruttskole. Sjøkrigsskolen må du ha gjennomført førstegangstjenesten for å komme inn på. Husk at her er det hard kamp om plassene og mange har gått befalsskole og gjerne vært befal i noen år før de tar krigsskolen.

Lenke til kommentar

Prøv igjen selv.

Innlegget er skrevet som en kommentar til ditt innlegg, men den informative hensikten er ikke rettet mot deg. Jeg syntes det var på sin plass å utdype den litt svart/hvitt uttalelsen fra deg om at du ikke trenger noe som helst, da det kan få trådstarter til å tro at man kan gå KS (3-årig) rett fra videregående.

At jeg nevner at du sikter til noe betyr ikke at hele posten var rettet mot deg.

Ego! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...