Gå til innhold

Canon EOS 350D vs. 1000D

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest member-101642

Begge er kompatible med de samme objektivene. Forskjellene er i grunnen minimale, i hvert fall med tanke på bildekvalitet.

Endret av member-101642
Lenke til kommentar

ville du byttet ut 350D'en din til noe bedre kamera om den ikke ble ødelagt?

Vist ikke er Eos 1000D absolutt ett bra kamera.

Hadde du derrimot planer om å bytte til noe som var betydlig bedre er vel Eos 450D ett kamera du bør gå for.

Jeg bruker Eos 1000D selv og jeg liker kamera rå godt.

Lenke til kommentar
Vi gjør nok som nautica sier. Legger til 4-500 ekstra og går for 450D :)

Ja, enig...min oppfatning er at til og med 400D som jeg har er bedre enn 1000D. (Kan være subjektivt, men jeg har nå hørt 3 ulike personer som kjøpte 1000 og ikke er fornøyd)

RandiA

Lenke til kommentar
Gjest member-101642
jeg har nå hørt 3 ulike personer som kjøpte 1000 og ikke er fornøyd)

Jeg også har hørt om slike. Felles for disse har vært at de ikke leste brukermanualen skikkelig, og samtidig forventet å få fantastiske bilder bare på grunn av at de kjøpte speilrefleks. Forskjellene mellom 400D, 1000D og 450D vises nesten bare på papiret, ikke i praksis.

Har du vurdert et brukt 40D? Det er mulig å få et til rundt 4500 kroner. Hvis størrelse ikke er et tema, så ville jeg definitivt valgt det fremfor både 1000D, 400D og 450D.

Endret av member-101642
Lenke til kommentar

Har selv Canon 1000D, og er meget godt fornøyd med bildekvaliteten. Har kitobjektiv, 18-55 IS. Her er noen bilder, side viser 2 bilder med 1000D (I tillegg Sony A700, som jeg også har) Mine bilder

Slik som det nevnes, så er prisavstanden mellom 450D og 40D så liten, at 40D burde vært ett bedre valg. Det en klasse opp, i semiproff, men likevel med automatiske funksjoner, slik som 350D, 1000D, 450D. Kjøpte selv 1000D, da Japan Foto hadde dette til 2990,- inkl. kit objektiv. Vurderte sterkt å kjøpe 40D, da denne var på messepris til nkr 4995,- på FotoVideo, for ikke så lenge siden.

Bildene på min Flickr side er bilder tatt i JPEG, rett fra kamera, beste oppløsning, og minste komprimering. Alle bildene kan lastes ned i full størrelse. Flere bilder kommer.

Bruker ikk mitt 1000D så mye som jeg skulle, da jeg som sagt har ett Sony A700, som jeg er meget godt fornøyd med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...