Gå til innhold

Stasjonær spill-PC m/skjerm til under 13 000 ,-

Anbefalte innlegg

Hei

Min bror skal kjøpe seg en spill-pc og har spurt meg om litt hjelp. Det er en stund siden jeg har kjøpt en pc og tenkte derfor det kunne være lurt å spørre her.

- Pcen skal brukes til å spille på, og derfor burde ytelse være hovedfokus.

- Forslagene bør ikke overskride 13000 kr, men skulle det komme litt over så er ikke det stor krise. Skjerm skal være inkludert(22" skjerm?) + OS

- Maskinen skal ikke overklokkes

- Ett fett om det er AMD eller Intel, velg det som yter best.

Hvis det er noe mer dere trenger av info, si ifra.

Takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du litt erfaring med å bygge maskin selv, ville jeg kjøpt inn delene hver for seg og satt det sammen selv. Da får du mer av det du ønsker til en rimeligere pris, og enkelte fordeler. Feks hvis harddisken skulle ta kvelden slipper du sende inn hele maskinen for å få feilsøkt/byttet harddisken. Mange ferdige maskiner har garanti som utgår med en gang du åpner kabinettet.

Lenke til kommentar

Jeg har byggd noen pcer, men det begynner å bli 3-4 år siden sist. Tror ikke det skal være noe problem med å sette sammen hvis jeg kjøper i deler.

Kom over 2 ferdigbygde pcer som jeg fant i et datablad far hadde kjøpt:

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=123386

http://www.digitalimpuls.no/aspx/produkt/p...aspx?plid=34387

Er disse verdt pengene? eller får jeg mer hvis jeg bruker samma sum på deler?

Lenke til kommentar

Ja, jeg har i tankene at jeg må ha tilbehør. Derfor virka de tilbudene der med 11000 kr for selve pcen ganske greit ut. Han har satt en øvre grense på 15000 kr der alt skal være inkludert (Mus, tastatur, skjerm osv.)

Er det best å handle alle deler ett sted? eller har ikke det stort å si?

Lenke til kommentar

Om du handler litt her og litt der er opp til deg, personlig har jeg en fast jeg handler av hele tiden. (Er forhandler, så kjøper en del) Sparer du litt her, taper du det kanskje igjen på frakt av dersom du bestiller fra flere.

Men for 15000 får du en ganske heftig maskin uansett

Lenke til kommentar

Her finner du et greit oppsett på velprøvde komponenter. Noen vil kanskje ha deg over på core i7 men jeg ville ikke anbefale deg det uten at du absolutt har det som et krav. Dette er et komplett oppsett inkl skjerm, mus, tastatur og OS. ~kr 13500 + om alt kjøpes fra en nettbutikk

torfinn

Endret av torfinns
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...