bergangster Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Heisann. Er det mulig å sette opp en netbook (tenker da i første rekke på Asus EEE 1000HE) som en slags tynnklient som kobler seg til en stasjonær pc? Tanken er at dette bare skal gjøres hjemme, og at den stasjonære pcen skal ta seg av tung prosessering mens jeg "overvåker" det hele på netbooken. Det er bare snakk om 2d (desktop). Beklager at jeg er helt kunnskapsløs på dette området, og trenger hjelp og støtte som en toåring. :-) Lenke til kommentar
bergangster Skrevet 24. april 2009 Forfatter Del Skrevet 24. april 2009 http://www.radmin.com/no/ Er dette kanskje det jeg er ute etter? Hvor smertefritt og responsivt er det på et hjemmenettverk? Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 http://www.streammygame.com er en mulighet, men den skalerer dårlig med flere enheter. vi har selv 5 netbooks i familien nå og jakter på en løsning jeg kan bruke som appserver for alle 5, har en dedikert server til oppgaven men ikke funnet et system som passer enda. Lenke til kommentar
novastrum Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 (endret) Det funker bra i Windows med vanlig innebygget RDP (remote desktop) for vanlig fjernkontroll/overvåkning, så vil ikke tro du trenger ekstra programvare. Du må ha XP Pro/Vista Business på den stasjonære PC-en din (ikke home-versjon). Du kan også bruke logmein for å fjernstyre over internett (svært enkelt å sette opp, og gratis). Endret 28. april 2009 av novastrum Lenke til kommentar
bergangster Skrevet 28. april 2009 Forfatter Del Skrevet 28. april 2009 Hvordan fungerer overføringen? Er den veldig båndbreddeavhengig? Lenke til kommentar
novastrum Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 (endret) Hvis det er logmein du lurer på så har den forskjellige instillinger man kan bruke avhengig av hvilken linje man har tilgjengelig. Har man dårlig forbindelse kan man styre maskinen uten farge og effekter. Har man fiber kan man styre maskinen omtrent 1:1. (er selvfølgelig noen begrensninger i klienten.) Den nye versjonen av Windows-RDP er enda bedre, og skal i teorien gjøre at man kan streame HD video/grafikk-innhold fra hjemme-PC-en. Endret 29. april 2009 av novastrum Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå