opsolhaug Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Jeg har satt opp et trådløst nettverk (fiber BKK). Konfigurerte nettverket og startet det opp fra min side på internett www.bkk.no . Så koblet jeg først til med den ene PCen min som har XP, den hadde ingen problemer med å finne nettverket og å koble til med passordet. Her fungerer alt som det skal. Men på den nyeste PCen min som har Vista greier jeg ikke å finne nettverket. Jeg finner nettverket til flere andre naboer som har samme nettverkstype, men ikke mitt eget nettverk. Jeg bruker nå Pcen på skolen og kobler til på trådløst nettverk der uten problemer, derfor virker det ikke som nettverkskort er ødelagt heller.... Noen som har tips eller en ide om hva dette kan skyldes? Takker for alle innspill Lenke til kommentar
Bleenda Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Aksesspointet sender ut signaler som nettverkskortet i din Vista pc ikke er kompatibel med? Feks 802.11b 802.11a 802.11g and 802.11n Kanskje Vista pcen bare støtter 802.11n men ikke noen av de andre. Mens XP pc`en har et kort som tar flere typer. Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Vista maskinen støtter helt sikkert 802.11g standarden. Har du sjekket at routeren kringkaster ID`en til nettverket? Hvis ikke vil nok ikke Vista maskinen finne nettverket hvis du konfigurerte med XP maskinen. Det kan også være at Vista maskinen står innstilt på feil kanal. Normalt endres dette automatisk, men kan være verdt en sjekk. Det normale tror jeg er kanal 11. Er det stor trafikk på den kanalen fra andre nettverk kan det være lurt å bytte kanal uansett. Lenke til kommentar
opsolhaug Skrevet 22. april 2009 Forfatter Del Skrevet 22. april 2009 Konfigurerte nettverket med Vista maskinen, brukte mobilt bredbånd da. Hvor kan jeg endre innstillingene for kanal på maskinen? Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Du må logge deg inn i routeren og endre der. Lenke til kommentar
Bleenda Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Ver heller routeren og eventuelle nettverkskort jeg snakka om da, og ikke hva Vista er kompatibelt med 802.11n router og et 802.11g trådløst kort er vel heller en bad løsning? Og la oss si at Bærbaren støtter 802.11 n/g.... Da har vi en mulig løsning her.. (Om ikke jeg roter med forskjellige standarder og om det er sånn:P) Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Ver heller routeren og eventuelle nettverkskort jeg snakka om da, og ikke hva Vista er kompatibelt med 802.11n router og et 802.11g trådløst kort er vel heller en bad løsning? Og la oss si at Bærbaren støtter 802.11 n/g.... Da har vi en mulig løsning her.. (Om ikke jeg roter med forskjellige standarder og om det er sånn:P) Jepp. Skjønte det. Men det jeg mente, som ikke kom så klart frem, var at jeg ikke tror det blir solgt hverken pc`er eller routere som ikke er kompatible med 802.11g standarden. N standarden er for ny til det. Men det er også noe som kan stilles inn på nettverkskortet og i routeren. Må jo selvfølgelig stemme overens. Lenke til kommentar
opsolhaug Skrevet 22. april 2009 Forfatter Del Skrevet 22. april 2009 Problem løst:) Jeg skiftet kanal, og slettet noen gamle lagrede nettverk som jeg hadde liggende på Nettverks- og delingssenteret, og vips var dukket nettet opp. Takker for god og rask hjelp mvh oddp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå