Gå til innhold

Netcom bestevenn, varsles vedkommende?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
[..] Og slett ikke ny melding hvis jeg senere bytter bestevenn ;)

[..]

Dersom tjenesten fjernes må nesten begge partene bli informert om at det ikke lenger er gratis og ringe mellom de 2 nummerne, så man ikke får overaskelser på regninga, god skikk og opplyse om dette, syntes nå værtfall jeg. :)

Lenke til kommentar

Såvidt meg bekjent sendes det ingen melding til "bestevennen", og ser heller ikke hvorfor det skulle være nødvendig. Dette er en tjeneste som fungerer én vei, og påvirker ikke "bestevennen" på noen måte (annet enn at han kanskje får flere oppringinger/sms :>)

Lenke til kommentar
[..] og påvirker ikke "bestevennen" på noen måte (annet enn at han kanskje får flere oppringinger/sms :>)

Mister ikke "bestevennen" muligheten til og legge til sin egen bestevenn? Eller kan du legge til en bestevenn, og din bestevenn ha en annen bestevenn igjen?

Lenke til kommentar

torbjornen: Aha..

Da er jeg enig i at en bekreftelses melding til "bestevennen" ikke er nødvendig.

Jeg tenkte først at dette virket som en mini Trådløs familie på 2 pers. hvor man kun hadde muligheten til og være med i en gruppe av gangen.

Endret av Blunderguff
Lenke til kommentar
godt spm me want a svar..

Jepp. Ønsker ikke at den jeg legger til skal få spam-melding med reklame for tjenesten. Og slett ikke ny melding hvis jeg senere bytter bestevenn ;)

Så fint om noen som har prøvd tjenesten vet dette.

Jeg hadde satt pris på å få vite om noen skulle legge til meg som bestevenn, ettersom mengde sms som kommer inn på tlf min, og type sms som kommer.

Jeg vil ikke kalle det for spam melding, ettersom det er informasjon som kan være av intresse for andre personen som blir lagt til.

Lenke til kommentar

Ser absolutt ingen grunn til at du skal få vite hvem som har lagt deg til som "Bestevenn".

Om du blir "spammet", ville jeg ha gått videre med det til NetCom. Tror ikke det er så mange som vil bruke denne tjenesten til det.

Endret av Glenn
Lenke til kommentar
Jeg hadde satt pris på å få vite om noen skulle legge til meg som bestevenn, ettersom mengde sms som kommer inn på tlf min, og type sms som kommer.

Jeg vil ikke kalle det for spam melding, ettersom det er informasjon som kan være av intresse for andre personen som blir lagt til.

Jeg syns ikke den andre personen har noe med det, egentlig. Netcom bør vel ikke gi ut informasjon om tjenester andre brukere bestiller hos dem.

Lenke til kommentar

Jeg syns ikke den andre personen har noe med det, egentlig. Netcom bør vel ikke gi ut informasjon om tjenester andre brukere bestiller hos dem.

Eks....

Du blir plaget av en person sender 100 meldinger om dagen, som du kunne vært utenom.

Da hadde jeg satt pris på vite om den personen plutselig hadde lagt meg som bestevenn ettersom da kan den personen ringe og sende meg sms uten noen kostnad, jeg hadde oversett ellers de meldingene ettersom den personen måtte betale for de, men nå kan hun sende så mange hun ville.

Lenke til kommentar
Ser absolutt ingen grunn til at du skal få vite hvem som har lagt deg til som "Bestevenn".

Om du blir "spammet", ville jeg ha gått videre med det til NetCom. Tror ikke det er så mange som vil bruke denne tjenesten til det.

Jo det er å gå videre, men om det er person som du vet sender deg mange sms og plutselig legger deg som venn så er da bare å ringe til netcom å si at du ikke ønsker å være venn med ham.

Lenke til kommentar
Eks....

Du blir plaget av en person sender 100 meldinger om dagen, som du kunne vært utenom.

Da hadde jeg satt pris på vite om den personen plutselig hadde lagt meg som bestevenn ettersom da kan den personen ringe og sende meg sms uten noen kostnad, jeg hadde oversett ellers de meldingene ettersom den personen måtte betale for de, men nå kan hun sende så mange hun ville.

Så det er greit å bli spammet så lenge hun må betale for det, men ikke hvis hun gjør det gratis? Hehe. Uansett kan jeg ikke se hvorfor noen andre skal ha innsyn i hva du gjør med ditt eget abonnement. "xxxx har bestilt følgende tjeneste: ....", det blir feil. Det som derimot kunne vært et valg, var å reservere seg mot å bli bestevenn. Altså slik at det ikke gikk an å legge deg til.

Lenke til kommentar
Eks....

Så det er greit å bli spammet så lenge hun må betale for det, men ikke hvis hun gjør det gratis? Hehe. Uansett kan jeg ikke se hvorfor noen andre skal ha innsyn i hva du gjør med ditt eget abonnement. "xxxx har bestilt følgende tjeneste: ....", det blir feil. Det som derimot kunne vært et valg, var å reservere seg mot å bli bestevenn. Altså slik at det ikke gikk an å legge deg til.

Det jeg mente med var at, når du må betale så sender du kanskje 10 stk om dagen, men så fort det er gratis så tenker du ikke over det at det koster deg penger, og da sender du hytt og pinnne.

Alle har forskjellig meninger jeg sa bare mitt. Hadde vært fint om man kunne reservere som mot hvem som du ikke kunne sette opp som bestevenn det hadde kanskje vært løsningen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Det er godt mulig at en eller annen retard velger deg som bestevenn bare for å spamme deg, men hvis vedkommende er skrudd i hodet sitt har han eller hun sikkert sjikanert deg på andre måter før.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor den bestevennen du velger skal informert om det. Skal Chess informere alle sine kunder hver gang én av kundene legger til Chess Friends-tjenesten, siden de da ringer og sender sms/mms gratis til alle andre med Chess?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...