fhl Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Jeg mistet tidligere i vinter bagasjen min under en flyreise. Den innholdt blant annet briller til rundt 5000,-. I dag har jeg mottatt oppgjørsbrev fra forsikringsselskapet der de sier at brillene er 100% avkortet. Når jeg sjekker vilkårene hos forsikringsselskap og flyselskap næremere, står briller oppført som noe som ikke skal i innsjekket bagasje. Jeg antar da at jeg bare må ta dette som en dyr lærepenge, men hvis noen vet om en grunn til å klage på vedtaket, setter jeg pris på innspill. Frode Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Hvis det står spesifikt i vilkårene at briller ikke dekkes er det fint lite du kan gjøre. Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Er dessverre slik at man må lese nøye igjennom forsikringsvilkårene. Det er mye om og men uansett hvilken forsikring det er snakk om. Ser ingen grunn til å klage på noe du har godtatt (da du inngikk avtalen). Grunnen til at briller ikke skal sjekkes inn er fordi det regnes som en verdigjenstand (da du kan få tak i svært dyre briller). Slike små, dyre ting er det ingen grunn og nødvendighet å sjekke inn. Lenke til kommentar
fhl Skrevet 22. april 2009 Forfatter Del Skrevet 22. april 2009 Jeg har allerede godtatt oppgjøret. Så får vi se om lærdommen sitter neste gang kofferten pakkes. Frode Lenke til kommentar
KingDingLing Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Du får skaffe et skriv fra sikkerhetsselskapet på flyplassen som sier at du ikke hadde sluppet igjennom kontrollen med de "LIVSFARLIGE" brillene dine Da får du dekket det, og kun da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå