Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

1999 AUDI A4 1,6 - 101hk

dasfkl

Anbefalte innlegg

Mandag 20. april 2009 kjøpte jeg meg ny bil. Min gamle, en '93 Lancer 1,6 113hk, er egentlig klar for skraphaugen. Hadde den på EU-kontroll i dag. Ville nok kostet oppimot 10 000,- å få den godkjent.

Jeg eier min første Audi. Min første tyske bil. Det er spennende og jeg er foreløpig veldig fornøyd med kjøpet. Bilen har gått langt, men er godt vedlikeholdt. Vært på service én gang i året frem til 2004. Er på tide med en ny service. Registerreima og vannpumpa skal skiftes på mandag. Det ble sist skifta for 83 000 km siden. Tar samtidig oljeskift og filterbytte.

Det er så og si ingen slitasje i kupéen. Interiøret er gjennomført sort. Fra seter til dashbord. Belysninga på instrumentpanelet er rødt, noe jeg syns ser meget bra ut. Eneste jeg har å utsette på innvendig utstyr, er koppholderene. Ubrukelig patent.

TEKNISK

Motoreffekt: 101hk

Motorstørrelse: 1595 ccm

Ventiler: 8

Drivstoff: Bensin

Gir: Manuelt (5+revers)

Karosseri: Sedan

Ant dører: 4

Ant seter: 5

Farge: Vulkansort metallic

KM: 223 000 km

UTSTYR

ABS

Airbag

Alu. felger

EU-godkjent til NOV 2010

El. just.speil

El. vinduer x 2

Farget glass

Galv. karosseri

Hengerfeste

Just. ratt

Klima-anlegg

Nedfellb. baksete

Radio/CD

S./V. hjul

Sentrallås

Servicehefte

Servo

Varmeseter

Det er så og si ingen rust på den. Kun en liten flekk (1cm^2) på bagasjelokket ved siden av reg.skiltet. Ellers er det noen små riper i front- og bakdeksel. Noen svake striper i lakken her og der. Bilen har hatt påmontert rails, noe man dessverre kan se merker etter. Men det regner jeg med å fikse med litt rubbing.

Bilen er generelt i god stand. Har ikke oppdaget noen kritiske feil eller mangler enda.

Bilder og oppdateringer kommer. Skal ta fram kameraet i dag, tenkte jeg.

Edit:

post-97150-1240432258_thumb.jpg

Endret av dasfkl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er ikke en tune- og chippe-bil, så det blir heller litt subtil styling og lydanlegg. Først vil jeg ha det motortekniske 100% i orden. Når registerreima og vannpumpa er skifta, blir det oljeskift og luftfilterbytte i samme slengen.

Som en del av min subtile styling kommer jeg til å fjerne modellmerkene bak. A4 og 1,6 forsvinner. Må jeg regne med å lakke over på nytt der? Holder det med rubbing eller trenger jeg ikke å gjøre noe annet enn å få vaska limet ordentlig bort?

Med:

post-97150-1240505506_thumb.jpg

Uten:

post-97150-1240505535_thumb.jpg

Edit: Forøvrig skal jeg også få malt hengerfeste. Tenkte jeg skulle bruke hammerite. Er greit å bruke i dette tilfellet? Eller finnes det noe bedre?

Endret av dasfkl
Lenke til kommentar

Jeg kunne for eksempel legge penger i anlegg istedenfor felger.

Mye mer moro med et godt anlegg.

Felger får komme seinere.

De originale felgene er jo ikke så stygge at jeg må grine.

Noen som har tips om hvor jeg bør se meg om etter lydanlegg til bilen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...