Nipoe Skrevet 22. april 2009 Rapporter Del Skrevet 22. april 2009 Jeg lurer hvorfor de snakker så rart i skåne? Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 22. april 2009 Rapporter Del Skrevet 22. april 2009 (endret) Svensk med en sterk påvirkning fra dansk. Endret 22. april 2009 av Matsemann Lenke til kommentar
Thend Skrevet 23. april 2009 Rapporter Del Skrevet 23. april 2009 Dansk med en sterk påvirkning fra svensk. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 23. april 2009 Rapporter Del Skrevet 23. april 2009 Vel, forsåvidt riktig det og. Det kommer an på hvem man spør. Lenke til kommentar
Thend Skrevet 23. april 2009 Rapporter Del Skrevet 23. april 2009 Joa. Men skånsk er opprinnelig dansk, uansett hvordan man snur og vender på det. Men dagens moderne skånsk er mer eller mindre 100% svensk i ordforråd og grammatikk, det er kun uttalen som framleis er forskjellig. Lenke til kommentar
9E2 Skrevet 28. april 2009 Rapporter Del Skrevet 28. april 2009 Er enig i "Dansk med en sterk påvirkning fra svensk." Skåne var i si tid del av Danmark... Lenke til kommentar
Johari Skrevet 29. april 2009 Rapporter Del Skrevet 29. april 2009 Dialekta i skåne er sjarmerende, blir helt vill når eg hører svenske jenter med den dialekten Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 29. april 2009 Rapporter Del Skrevet 29. april 2009 Var en aller annen fyr på tven som sammenlignet Skåne og Bergens dialekten, og mente disse var veldig like. Selv synes jeg Skåne dialekt er forferdelig, men også en smule humoristisk.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå