Gå til innhold

Geforce 9700 256mb imod 9800 1gb

Zeleptor

Anbefalte innlegg

Hej.

Efter at have fået løst strøm styrke problemer i et andet emne, ville jeg høre om der er nogen som ved hvor maget det vil give at skrfte mit gamle grafikkort Geforce 9700GT 256mb til et 9800GT 1gb.

Lidt til hvad er forskellen på 9800GT og 9800GTX?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

lidt tillæg

For en måneds tid siden, var jeg inde på Nvidia og der fandt jeg en auto driver, som selv finder ud af hvilke kort man har og hvilken driver man har og om man skal opdatere.

Nvidias program sagde så at jeg skulle opdatere og dette gjorde jeg.

Så er det så at jeg jeg vil opgradere mit kort, og da jeg kigger i kontrolpanelet står der Geforce 9700GT 256mb.

Jeg undersøger hvilken strømstyrke jeg har og er så kommet frem til at jeg max med det jeg har nu kan opdatere til et 9800GT.

Nu her i dag var jeg inde på Microsoft update, og der var kommet en opdatering til mit Nvidia kort, og den installerede jeg. Så var jeg her til aften inde i kontrolpanelet for at se lidt til hvilken driver jeg havde og om det virkede, og pluslig ser jeg at der står 7900GS på mit grafik kort. det undre mig en del for jeg er ikke i tvivl om at der heletiden har stået 9700GT.

For at sikker mig at jeg ikke er blevet gal, finder jeg den driver for Nvidia frem, den som deres system sagde jeg skulle installere. Jeg installere den igen, og vupti, nu hedder mit grafik kort Geforce 9700GT 256mb.

Dette holder ikke for mig og jeg finder det der produknummer som står på selve printpladen på grafikkortet og søger på den, og ganske rigtigt, kortet den finder på nettet hedder Geforce 7900GS 256mb.

Jeg har nu accepteret at mit kort er en 7900GS og jeg vil nu opgradere det til et 9800GT 1gm, og forventer nu at jeg skal opleve en stor forskel i min ydelse.....

Er der nogen som har oplevede dette med opdatering af driver, så kortet har skiftet navn?

Endret av Zeleptor
Lenke til kommentar

Hvorfor du har fått den opp som 9700 vet jeg ikke.

Men det er enkelt å kalle grafikkortet ditt for LarsForce GT, CrashForce eller bare SKJERMKORTET MITT ved å redigere nv4_disp.inf (Åpne i notisblokk og søk på "GeForce") så finner du kortet ditt sitt navn og kan bytte det ut med hva du måtte ønske.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...