RBW Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Det norske bærbarmarkedet får nå konkurranse i form av Samsungs portefølje. Les mer Lenke til kommentar
CybahDuckx3 Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Dette har jeg ventet uendelig lenge på. Endelig litt maskiner med Samsung kvalitet. Bare litt kraftigere maskiner kommer så er det løp og kjøp. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Dayum! De var jo faktisk ganske sexy, og litt nyskapende med tanke på design. Me like! Noen som har info på skjermoppløsning? Da spesielt på 13,3 og 14,1" modellene. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Når kommer de i butikkene (og prisguiden)? Ellers ser det litt merkelig ut med taster på høyre side av Enter, men det er vel en vanesak. Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 NC310 er seriøst noe jeg har hatt lyst på. Lenke til kommentar
Zirup Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Forstår fremdeles ikke den store interessen for pc'er med blank skjerm. Men det kan vel hende at mange nyter synet av sitt eget speilbilde. Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Forstår fremdeles ikke den store interessen for pc'er med blank skjerm. Men det kan vel hende at mange nyter synet av sitt eget speilbilde. Til søt dame: Når jeg titter deg i øynene ... så kan jeg se... meg selv i refleksjonen. hehe Lenke til kommentar
tormoddf Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Samsung X360? Jeg lukter søksmål. X360 er et beskyttet varemerke, i hvert fall i enkelte land. Lenke til kommentar
joffeloff Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Har NC10 her, riktignok med engelsk tastatur.. Ganske fin sak. Bra tastatur, bedre enn min fullsize laptop. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 (endret) Har NC10 her, riktignok med engelsk tastatur.. Ganske fin sak. Bra tastatur, bedre enn min fullsize laptop.Jeg har siklet en stund etter en slik maskin, noe negativt du kan trekke fram? Hvordan er mulighetene for oppgradering av hdd / minne? Bruker den vanlig 2.5" sata hdd og 533/667Mhz ddr2 so-dimm? Er der LED basert skjerm på den? Endret 22. april 2009 av mandela Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Ser noen av dem ligger inne i systemet til Komplett, http://www.komplett.no/k/kl.aspx?bn=11156&mfr=SAMSUNG Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Jeg ønsker Samsung velkommen på det norske markedet. Men de bør lære seg den norske markedsføringsloven rimelig kjapt. Det er nemlig straffbart å reklamere for noe de ikke kan holde. Lover man full HD så må de enten holde lovnaden og levere 1920x1080 eller trekke lovnaden. Lenke til kommentar
kj_ Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 (endret) Endelig en produsent som har skjønt det med design! En av disse blir min neste eiendel Endret 22. april 2009 av kimj_ Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Er det virkelig sant? Kommer denne maskinen i handelen uten at Windows er installert? I såfall tror jeg jaggu meg det blir å handle i sommer! Lenke til kommentar
kj_ Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Dayum! De var jo faktisk ganske sexy, og litt nyskapende med tanke på design. Me like! Noen som har info på skjermoppløsning? Da spesielt på 13,3 og 14,1" modellene. Samsung Q320 har en oppløsning på 1366x768 Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 (endret) Har NC10 her, riktignok med engelsk tastatur.. Ganske fin sak. Bra tastatur, bedre enn min fullsize laptop.Jeg har siklet en stund etter en slik maskin, noe negativt du kan trekke fram? Hvordan er mulighetene for oppgradering av hdd / minne? Bruker den vanlig 2.5" sata hdd og 533/667Mhz ddr2 so-dimm? Er der LED basert skjerm på den? Har også siklet på denne siden lansering og dratt meg i håret fordi den ikke så ut til å bli lansert i Norge. Kjøpte min i Sverige (Inet på Torp, Uddevalla) i påsken for 3700 NOK og er kjempefornøyd! Den har skandinavisk tastatur og følgelig æøå-taster. Faktisk så skriver jeg denne posten fra min NC10! Tastauret er blant de beste på en netbook. Mener at skjermen er LED. Sakset fra Samsung.se en strömsnål men ljusstark SuperBright© matt LED skärm har NC10 Har allerede oppgradert minne til 2 GB. Det er plass til én brikke og byttes som på alle andre bærbare. Skru-skru og smack! Det er SO-DIMM DDR2 533 MHz som benyttes pga av det gamle brikkesettet til Intel. Siden disse er vanskelig å få tak i, kjøpte jeg heller et 4 GB sett 667MHz (som da blir underklokket) fra Kingston i HyperX serien og solgte brikke nr. 2 til en Asus EeePC 1000H eier. Hardisken er nok noe verre å bytte, flere skruer bl.a., men ikke umulig. Det er en helt vanlig 2.5 tommers disk. Disken kommer ferdig partisjonert fifty-fifty. Jeg brydde meg ikke så mye om svensk XP Home, da jeg allerede har installert Windows 7. Fungerer som en drøm, dog noe treg oppstart av programmer. Som sofa-surfer og skole-PC funker den knall. Min NC10 er i lyseblå (babyblå) og hvit perlemor, og ser ikke ut til å komme ut i Norge... Heldigvis! Edit: Lagt til lenker. Endret 25. april 2009 av Raggi (RayRay) Lenke til kommentar
mandela Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Takk for svar Raggi Blir litt off topic dette, hvordan er det med en såpass lav vertikal oppløsning på skjermen, er det pes å lese nettsider f.eks? Har kun testet netbooks i butikken... Angående RAM, går også an å bruke 667MHz minne på netbooks spesifisert for 533, innbiller meg at maskinen vil skrur ned hastigheta automatisk, er det feil? Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Takk for svar Raggi Blir litt off topic dette, hvordan er det med en såpass lav vertikal oppløsning på skjermen, er det pes å lese nettsider f.eks? Har kun testet netbooks i butikken... Angående RAM, går også an å bruke 667MHz minne på netbooks spesifisert for 533, innbiller meg at maskinen vil skrur ned hastigheta automatisk, er det feil? RAM'en blir underklokket ja. Det blir litt trangt å surfe på nettet, men det går helt greit. Mitt tips er å bruke nettleseren i fullskjerm-modus. Dette aktiveres som oftest med F11-tasten. Bruker også Adblock Plus og FlashBlock utvidelsene i Firefox. Da slipper prosessoren å jobbe seg i hjel med reklame. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 (endret) Det blir litt trangt å surfe på nettet, men det går helt greit. Mitt tips er å bruke nettleseren i fullskjerm-modus. Dette aktiveres som oftest med F11-tasten. Bruker også Adblock Plus og FlashBlock utvidelsene i Firefox. Da slipper prosessoren å jobbe seg i hjel med reklame.Ok, så det er til å leve med altså, i alle fall for lett surfing. Det kommer 11.6" 1366 x 768 netbooks i løpet av kvartalet, men de blir vel ikke "mini"maskiner lenger. Sistnevnte oppløsning ville dog ha vært nok for brukbar produktivitet. Endret 25. april 2009 av mandela Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå