Gå til innhold

Sacred-utvikler konkurs (PC/PS3/X360)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Innledningen var litt forvirrende da spillet har vært ute i en god stund på PC. Er vel retter sakt at de går konkurs før "konsol lanseringen" av spillet. Eller har jeg missforstått noe? :roll:

Uansett synd å høre at de er konkurs. Sacred og Sacred 2 er gode spill. :no:

Lenke til kommentar

Hva er det med disse utrolig korte artikklene som bare er kopiert fra andre steder?

Kanskje dra inn litt mer historie om Ascaron? De har vel strengt tatt gjort litt mer enn Sacred 2, og også bidratt i andre ting som jeg VET leserne av spillverket sikkert vil høre om, eventuelt konsekvenser det kan ha. Du har jo f.eks Mount & Blade.

Uansett, utrolig synd at en slik utgiver går konkurs, de gjorde virkelig noe bra med Sacred 2. Men det virker litt som om Hack and Slash sjangeren driver å dør ut (Helt til Diablo 3 kommer).

Lenke til kommentar

"Hva er det med disse utrolig korte artikklene som bare er kopiert fra andre steder?"

Det er blitt ufattelig mange "koke suppe på en spiker" -artikler etter at Gamer.no forlot dem. Forhåpentligvis får de gjort med denne dårlige kvaliteten på artiklene på sikt.

Lenke til kommentar
Hva er det med disse utrolig korte artikklene som bare er kopiert fra andre steder?

Kanskje dra inn litt mer historie om Ascaron? De har vel strengt tatt gjort litt mer enn Sacred 2, og også bidratt i andre ting som jeg VET leserne av spillverket sikkert vil høre om, eventuelt konsekvenser det kan ha. Du har jo f.eks Mount & Blade.

Denne artikkelen var nok i korteste laget, det er jeg enig i. Men jeg synes ikke siden generelt skriver for korte artikler. Det er jo tross alt snakk om nyhetssaker! Alternativet generelt er jo at nyheter ikke skrives, og det er vel lite holdbart for en side som prøver å levere det en gamer trenger å lese ...

At artiklene er kopiert fra andre sider er på mange måter sant, men det er slik nyhetssanking fungerer for norske spillmedier. Tar du en kikk på gamereactor, ja til og med gamer.no så har artiklene nøyaktig samme innhold som artiklene til f.eks 1UP, gamespot osv.

Forskjellen, spesielt med gamer sine artikler er at de ikke lister opp kildene. Det kan dermed fremstå som de har førstehåndskilder på nyhetene, men dette tror jeg forekommer ytterst sjeldent. Å ikke liste opp kilder er på mange måter tvilsom journalistisk metode, selv om jeg ikke tviler på at nyhetene deres stemmer.

Lenke til kommentar

Ja, Gamer.no har også en del korte artikkler. Men om du leser igjennom noen av deres artikkler så er det tydlig at dette er noe de har skrevet selv, og ikke kopiert. De har kommentarer, refleksjoner og andre artikkler som de selv har "funnet på" og stelt i stand selv. Man kan heller ikke se bort ifra at der her er en større sak enn det som ble beskrevet i artikkelen. Man forventer gjerne litt mer bakgrunn å slik når man leser slike overskrifter. Her kunne man like gjerne bare ha hatt overskriften. Om du skjønner hva jeg mener med det.

Lenke til kommentar
Ja, Gamer.no har også en del korte artikkler. Men om du leser igjennom noen av deres artikkler så er det tydlig at dette er noe de har skrevet selv, og ikke kopiert. De har kommentarer, refleksjoner og andre artikkler som de selv har "funnet på" og stelt i stand selv. Man kan heller ikke se bort ifra at der her er en større sak enn det som ble beskrevet i artikkelen. Man forventer gjerne litt mer bakgrunn å slik når man leser slike overskrifter. Her kunne man like gjerne bare ha hatt overskriften. Om du skjønner hva jeg mener med det.

Du har et poeng. Gamer har sinnsykt med omtaler, sniktitter, kommentarer og så videre - i tillegg til nyhetene. Det er derfor jeg bruker denne siden mest. Men samtidig må man minne seg på at spillverket fortsatt er en svært fersk spillside, og i tillegg har ikke denne siden fulltidsansatte journalister som Joachim Froholt, McGroven osv. Såvidt jeg vet i hvertfall.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...