Gå til innhold

Problemer med hastighet ved deling av bredbånd

Anbefalte innlegg

Hallo!

Deler bredbånd med en leietaker i underetasjen og problemet mitt er at når jeg skal spille, så lagger det mye pga nettbruken til leietaker tar opp hele linja.

Så da lurte jeg på om det finnes en boks eller lignende som gjør at jeg kan definere hastigheten til leietaker i de tidsrommene som jeg spiller?

Jeg sitter jo på routeren og burde i utganspunktet kunne styre dette.

Jeg har forsøkt å søke på nettet etter en slik løsning, men kan ikke finne noe for øyeblikket.

Så om none her kan hjelpe meg, så hadde jeg blitt glad!

TT

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det beste hadde kanskje vært at du snakket med leietaker og fikk han til å sette begrensninger i nedlastningsprogrammene han sannsynligvis bruker. Om det finnes noen ruter som har en slik administreringsfunksjon som du beskriver, så har jeg ikke hørt om den.

Lenke til kommentar

Som Kharan sier, så er det suverent enkleste å få naboen til å samarbeide litt.

Lag eller høy latency går som regel på at det uploadhastigheten ikke er god nok. Fortell naboen din at han bare trenger å sette ned uploadhastigheten litt. Han kan laste ned like raskt allikevel.

Ellers finnes det vel både software og hardware for traffic shaping og bandwidth management. Men alternativet er utrolig mye enklere. Fortsetter problemene etter at båndbredden har blitt justert, så ville jeg sjekket alle maskinene på nettverket for virus og malware.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...