Popsux Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 (endret) Sprøsmål ang. dette: label1.tag := 10; label1.caption := IntToStr(label1.tag); label2.tag := 100; label2.caption := IntToStr(label2.tag); label3.tag := 1000; label3.caption := IntToStr(label3.tag); Kan jeg lagre alle 3 label verdiene i en og samme tekstfil, for så å laste dem tilbake til de 3 opprinnelige label'ne? Er det i det helle tatt mulig? Endret 22. april 2009 av Popsux Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 ja.du kan lagre alle i en tekst streng så lege du skiller dem fra hverandre med et tegn . denne strengen kan du lagre i en tekstfil eller du kan skrive verdiene ( som tekst ) til denne tekstfilen jeg viser deg noen eksempler fra et program som jeg selv jobber med. hvis du lagre verdien i en bestem rekefølge so må du også lese dem inn i samme rekefølge i den andre metoden som jeg viser eksempler fra leser eller skriver du bare en tekststreng til tekst filen. men du må lkevel plukke dem ut i samme rekefølge plukke ut verdier ST:=HOVEDLISTE.Items[HOVEDLISTE.ITEMINDEX]; P:=POS(',',ST); X:=STRTOINT(COPY(ST,1,P-1)); DELETE(ST,1,P); P:=POS(',',ST); Y:=STRTOINT(COPY(ST,1,P-1)); DELETE(ST,1,P); P:=POS(',',ST); K:=STRTOINT(COPY(ST,1,P-1)); DELETE(ST,1,P); P:=POS(',',ST); B:=STRTOINT(COPY(ST,1,P-1)); DELETE(ST,1,P); P:=POS(',',ST); H:=STRTOINT(COPY(ST,1,P-1)); DELETE(ST,1,P); P:=POS(',',ST); V:=STRTOINT(COPY(ST,1,P-1)); DELETE(ST,1,P); P:=POS(',',ST); ST1:= COPY(ST,1,P-1); DELETE(ST,1,P); P:=POS('-',ST1); FX:=STRTOINT(COPY(ST1,1,P-1)); DELETE(ST1,1,P); TX:=STRTOINT(ST1); ST1:=ST; P:=POS('-',ST1); FY:=STRTOINT(COPY(ST1,1,P-1)); DELETE(ST1,1,P); TY:=STRTOINT(ST1); st er en strengvariabel som leser en linje med verdier fra en listboks p er en variabel jeg bruker for å søke etter et skilletegn verdien av p brukes for å skille ut første verdi den er forsatt en tekst streng som da må gjøres om til en tallverdi dette gjentaes til man har plukket ut alle verdiene for å plassere flere verdier i samme teksstreng st:=format('%d,%d,%d,%d,%d,%d,%d-%d,%d-%d',[ dr.def.markor.X, dr.def.markor.Y, dr.def.kode, dr.def.storelse.X, dr.def.storelse.y, dr.def.visual, dr.def.omr.fra.x, dr.def.omr.til.x, dr.def.omr.fra.y, dr.def.omr.til.y]); HOVEDLISTE.Items.Insert(HOVEDLISTE.ItemIndex,st); Lenke til kommentar
Popsux Skrevet 22. april 2009 Forfatter Del Skrevet 22. april 2009 Takk for kjapt svar. Jeg er enda litt "Noob". Så jeg er ikke 100% sikker på hvordan jeg skal få dette til. Hvor plasserer jeg koden? Og må jeg lage variabler først? (hvis dette er vanskelig å forklare, så trenger du ikke å gjøre det. Men takker for svaret. Jeg kan prøve å finne ut av det). Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 her er måten man gjør det på procedure tform1.minprosedyre; var variabel1:integer tekstvariabel:string; begin variabel1:=100; tekstvariabel:='dette er bare en test'; end; jeg anbefaler at du også ser på denne posten Lenke til kommentar
Popsux Skrevet 23. april 2009 Forfatter Del Skrevet 23. april 2009 Ahh... Ja, jeg har gjort forrige steg litt annerledes. Men fatter hele sammenhenget bedre nå. Takker nok en gang elgelg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå