Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

stor aldersforskjell i forhold. hvorfor er det så "æsj" ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

så lenge det ikke er et seksuelt forhold så kan en 20åring være kjæreste med en på 15 år. dette er ikke lovstridig,men om den som er 20år klarer å holde seg unna sex'en er en annen ting. om de har sex før den yngste er fylt 16år kan den eldste av dem sitte i saksa om det blir anmeldelse og rettsak.

 

en annen ting er at foreldrene til den på 15år sikkert synes dette er lite populært med en 20 åring som kjæreste.men det finnes foreldre som ikke bryr seg stort og lar det gå så lenge de har det bra sammen.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

I vårt samfunn er vi veldig opptatt av likhet. Det er nok også mye derfor det er tabuer rundt store aldersforskjeller i kjærlighetsforhold. Aldersforskjellen går også for det aller meste ut på at mannen er eldre enn kvinnen, noe som nok har sine biologiske årsaker. Forhold med store aldersforskjeller minner oss på disse årsakene i en tid hvor vi helst ikke vil vite av dem.

 

Jeg synes ikke det sier seg selv at to mennesker med på ulike stadier av livet ikke kan ha et godt forhold. I mange deler av verden blir det ikke løftet på et øyenbryn av at 50-åringer gifter seg med 20-åringer. Men, det er også stor variasjon i hvor mye kjærlighet man forventer. Mange steder er ekteskapet først og fremst en økonomisk affære, og det er ikke så nøye om man ikke elsker hverandre.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Jeg er litt i gråsonen på det temaet her. Jeg fyller 20 senere i år men henger 2 år etter på skolen grunnet friår. Dermed går jeg på skole med jenter som fyller 17 i år.(trinnet under)

Å jeg syntes mange av dem er kjempe pene, men jeg tillater meg ikke å prøve meg på dem iom at jeg syntes det blir litt feil.

 

Så: vil men kan ikke =p

Lenke til kommentar

15->20: Har ikke noe imot dette, men de fleste i denne situasjonen er bare en haug med blondiner og brunkremberter! Der mannen i forholdet bare vil ha en ting og det er sex, og han går på 15 åringer fordi han ikke har sjans på folk rundt egen alder.

 

20->50: Damene tar dette mest som profitt, særlig viss mannen er rik! Ellers vil jeg si det er kvalmt

Lenke til kommentar
la oss spole tilbake tida fem år, hva synes du da "gjest"?

13 og 23 blir feil, ja, men det var ikke det jeg spurte om. Det har ikke noe med saken å gjøre. Nice try though.

Svar på det jeg spurte i stedet du.

Lenke til kommentar

15 - 20 er over grensa spør du meg, jeg blir flau over å være med jenter som er yngre en 92 og er 90 selv. Holdt på en stund med ei som er 93-mod for en god stund siden og da var det et par kompiser som reagerte på det. Riktignok kunne de bare holde kjeft i og med at de aldri har rørt et kvinnfolk i sitt liv selv. Jeg ungikk alltid det at alderen skulle komme opp som et tema i og med at hu så ut som hun var på min alder så var det like greit at folk trodde det og.

 

Mamma reagerte også, det var helt uakseptabelt og jeg kunne ikke holde på med sånne småjenter. Hun var født i Januar, jeg er født i november, dvs 2 år 1 måned forskjell. Synes dette var litt i grenseland selv egentlig, og etterhvert så dreit jeg litt i hu fordi hu viste seg å ikke være sånn som jeg trodde først. Jeg personelig vil aller helst ikke ha noe med noen under 92 å gjøre, jeg har ikke noe imot at andre har større forskjeller, men når jeg ser en 18 åring med en 14 åring tenker jeg bare taper med en gang...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...