Budeia Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Trodde jeg hadde slettet alt på min gamle PC, og ga den til en kamerat. Men han kunne visst enkelt finne ut hvilke nettsider jeg hadde hatt "datakrasj" på gjennom tidene. Og det var en del sider ... Hva burde jeg ha gjort for å slette denne oversikten selv, før PCen ble gitt bort? Det kom som en lei overraskelse. Vet ikke hva han har sett. Lenke til kommentar
bobbyperu Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 (endret) Det finnes gratisprogram som fjerner alt dette for deg. For eksempel CCleaner: http://www.ccleaner.com/ Endret 22. april 2009 av bobbyperu Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 22. april 2009 Forfatter Del Skrevet 22. april 2009 bobbyperu: OK, det kan være et bra tips. Ellers hvis PCen skal hives (til resirk), kan det også være en ide å trykke på Format C (det som man ellers aldri skal trykke på...) og få fjernet hele greia? Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Format duger ikke om du vil være 100% sikker på at alt er borte nei. Lenke til kommentar
tingo Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 (endret) Du bør slette alt (ALT!) på harddisken. dban er et godt verktøy til formålet. Om du etterpå velger å installere et os er opp til deg... Endret 9. mai 2009 av tingo Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 22. april 2009 Forfatter Del Skrevet 22. april 2009 Ja. Har det siste året hatt en del datakrasj på Facebook, så å levere inn PCen til resirk kunne vært å gi noen en ren gavepakke, med full tilgang til min facebook-konto. Har nemlig så utdatert PC (igjen) at nettleseren stadig stopper opp og må tas ned med Ctrl Alt Del og gjenåpnes. Lenke til kommentar
christdi Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 For future reference : Ta ut disken og sett den inn som slave i en annen pc eller eventuelt som en usb/firewire disk og formater. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Glem formatering for det duger som sagt IKKE og filer kan lett hentes frem igjen med en hvilken som helst gratis filredder. Ikke behøver man å fjerne HD'en heller. Last ned UBCD og kjør et eller flere av verktøyene under "Harddisk Wiping Tools". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå