Strid Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Hei! Jeg er da kommet dithen hvor jeg har falt for de brummende transportmidlene på to hjul. Har nå sendt inn søknad ang. førerkort og skal til med lesingen. Har fått vite at jeg muligens har lappen til sommeren om jeg er heldig!! Derfor er jeg nå på utkikk etter sykkel og da er det R-sykler som gjelder for meg. Har funnet ut at jeg kommer mest sannsynlig til å kjøpe en Suzuki 600 GSX-R/750/900 eller en Honda CBR 600/750/900, eller 900rr Fireblade. Fyller 20år til sommeren og vil da heller trille på to enn fire hjul :-D Har planlagt å kjøpe brukt, men da ikke mye gamlere enn årtusenskiftet. Jeg kunne gjerne tenkt meg hjelp & tips ang: - Kjøp av sykkel (heftelser etc) - Kilometerstand? har det mye å si? - Generelt tips & nyttig info til en som er så å si helt grønn på sykkel ;D Eier av så langt: Tempo Panter 1969 mod. full orginal Takker for alle innlegg! Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 (endret) Spørsmål: Er du laget av penger? Hvis ikke kan du nok legge fra deg sykler med R i navnet en stund. De er svindyre å forsikre, med mindre du har opparbeidet deg masse bonus. Siden du er bare er 20 får du uansett ikke lov til å kjøre tung motorsykkel. Dvs at sykkelen du kjøper ikke kan ha større motoreffekt en 25kW Heftelser er vell bare å sjekke i brønnøysunregisteret. Kilometer har ikke så mye å si så lenge sykkelen er vellholdt. Ser den generelt bra ut. Og det er lite slitasje på kjede/drev osv så holder sykkeler veldig lenge. Endret 22. april 2009 av Akidon Lenke til kommentar
Strid Skrevet 22. april 2009 Forfatter Del Skrevet 22. april 2009 Takk for svar! Laget av penger er jeg nok ikke, men vet at forsikring på r-sykler er rådyre, men tenker å registrere sykkelen på en av mine foreldre, da det blir mye billigere selv om jeg ikke får spart opp bonus ved å gjøre det slik. Uansett ser det ut som det billigste alternativet da jeg kan omregistrere den til meg selv senere. Uansett har jeg i hovedsak tenkt på en 600cc, for uansett har jeg ikke behov for en sykkel som går i 300km/h++ Har funnet et par pene sykler både på finn.no og autodb, men er overhodet ikke sikker ennå selv om det er et par favoritter;) Link til de tre jeg vurderer mest: 2000 Yamaha R6 YZF R6:Autodbkode: 857281 2000 Suzuki gsxr 600: Autodbkode:797628 1999 Suzuki gsxr-750: Autodbkode: 844228 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå