Gå til innhold

Ram til IBM Aptiva (P3 800MhZ)

Dotten

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
PC133 Sdram samme hva slags type fungerer helt greit. Har erfaring med IBM :wink:

Nja kan være problemer om han kjøper doble sided sd-ram brikker, er ikke 100% sikker hvor magen du kan ha i på BX brikkesettet, som er doble sided ram brikker.

Skal kjøpe ram til en P3 Aptiva 800MhZ

Det står sikker i brukermanualen om du kan bruke doble sided sd-rambrikker, og hvor mye/mangen brikker du kan ha i. Men om du installere dette programet: AIDA32 - Enterprise System Information

http://www.aida32.hu/aida-download.php?bit=32

Det kan gi deg svaret om hvor mye brikkesettet ditt støtter, men eg tror du kan ha max 2x256MB sd-ram 133MHz doble sided.

Lenke til kommentar
Er Aptiva BX?

Husker jeg ikke feil, var det VIA-chipset.

Som tidligere nevnt, last ned AIDA32 så får du svar.

Du kan sette inn maks to brikker på 256 MB (tot. 512). Hovedkortet har vel ikke plass til mer enn to brikker? Tror det var slik.

Lenke til kommentar

Du kan sette inn maks to brikker på 256 MB (tot. 512). Hovedkortet har vel ikke plass til mer enn to brikker? Tror det var slik.

På mitt 815EP-Pro har eg 4 slotter, men hva nytter det med 4 slotter når eg kun kan ha max 512MB minne installert. Har 2x256Mb.

Kan jo ha 4x128, men da får eg problemer med doublesided brikkene, er brikkesette som ikke støtter mere en 512MB.

Kan ha 2 brikker med double sided brikker i slott 1 og 2 eller 1 og 3.

Lenke til kommentar
Skal kjøpe ram til en P3 Aptiva 800MhZ. Det er en to år gammel pc. Er Aptiva BX? Er det noen som har gode erfaringer med spesielle merker. IBM var ihvertfall før i tiden veldig kresen på type ram.

Takker for svar

Ta en kikk på www.kingston.com. Her ligger en liste med alle maskiner og hvilke ram de kan bruke.

Lenke til kommentar
Skal kjøpe ram til en P3 Aptiva 800MhZ. Det er en to år gammel pc. Er Aptiva BX? Er det noen som har gode erfaringer med spesielle merker. IBM var ihvertfall før i tiden veldig kresen på type ram.

Takker for svar

Ta en kikk på www.kingston.com. Her ligger en liste med alle maskiner og hvilke ram de kan bruke.

Enig med siste taler :)

Har samme maskin selv, og den hadde opprinnelig 128MB. Sjekket på kingston.com, og fant ut at KTM3071/256 (256 MB) passet for meg. Kjøpte 2 stk. hos CompoData, og det funker uten problemer.

Husker ikke nå hvor mye det kostet, men for egen del vil jeg heller betale en hundrelapp eller to ekstra og være sikker på at ting fungerer.

Lykke til!

mvh

Poul

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...