akle Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 (endret) Hei Jeg skal på fest til helga, og driver og ser etter noe annet og drikke en øl som jeg vanligvis drikker. Har drukket litt rødvin før men har gennerelt lite peiling og husker iallafall ikke på noen navn. Har hørt at de har litt kunskap på polet, men vil gjerne ha noen meninger og forslag før jeg går dit. Jeg er vell som ungdom flest på min alder, så jeg er ikke så glad i den bittre/sure smaken som noen vin har(heter vel garvesyre hvis jeg ikke tar helt feil). Jeg vill helst ha en litt mild vin når jeg tenker på alkoholprosent, da en six-pack øl på 0,33 er mer en nokk for meg på en kveld. Ellers er jeg jo student så man må tenke litt på pris. Har mest tenkt på rødvin som dere ser da det er hva jeg er mest kjent med, utenom øl. Men er også åpen for andre forslag hvis noen har noen gode tips. Endret 22. april 2009 av akle Lenke til kommentar
tom watt Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Jeg anbefaler: http://www.vinmonopolet.no/is-bin/INTERSHO...umpTo=OfferList Om du skal syte om pris, kan du jo kjøpe deg en kartong med Amigo (viktig at du ikke har noen avtaler dagen etterpå). Lenke til kommentar
akle Skrevet 22. april 2009 Forfatter Del Skrevet 22. april 2009 Den så god ut den! Pris er ikke så utrolig nøye, men man må tenke litt på det når man ikke har noen fast jobb:( Går nokk ikke for den Amigo'n hvis den er som du sier, hadde håpet på å være nogen lunde grei på søndag. Lenke til kommentar
haarod Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Må det være rødvin? Hvis ikke kan du jo se på Martini Asti eller Delapierre, Seco. Den første er billig og god, mens den andre har jeg ikke smakt. Er rundt 100-lappen for begge. Den sistnevnte er litt sterkere. Lenke til kommentar
akle Skrevet 22. april 2009 Forfatter Del Skrevet 22. april 2009 Må det være rødvin? Hvis ikke kan du jo se på Martini Asti eller Delapierre, Seco. Den første er billig og god, mens den andre har jeg ikke smakt. Er rundt 100-lappen for begge. Den sistnevnte er litt sterkere. Næi, må ikke være rødvin, men vil ha noe nytt å drikke en øl, og har smakt/drukket litt rødvin før. Synes det var mye sukker i de, iallefall i Martini'n, er ikke så fan av at det er veldig søt. Lenke til kommentar
haarod Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Det har du rett i, men i den andre er det "bare" 25g/l, så den er sannsynligvis ikke så søt, men som sagt har jeg ikke smakt den selv. Lenke til kommentar
Dynejonas Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Du kan jo kjøpe 22% sprit på polet og blande noen drinker. Jeg fåreslår Kalinka med smak. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 terre nature drikker denne mye selv, hvitvin rosemount GTR denne er også god, litt søtere, men ikke alt for søt, kun 11% hvitvin, Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 MASI Bonacosta og Fenocchio er de to jeg rulerer mellom. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 hadde en MASI i fjor sommer, den syns jeg ikke var det helt store, litt skarp smak på den, ialleflal i forhold til Sonador, som jeg drikker en del av , har som regel alltid en 3liter stående på kjøkkenet . det er sikkelig kosevin, litt tam smak men er derfor den er grei som kosevin uten mat. Lenke til kommentar
grovetussen Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 (endret) Jeg er fan av det aller meste av rødvin (alt utenom cabernet sauvignon typer, de er for sur for meg), Merlot og helst Italienske Montepulciano d'Abruzzo typer og lignende. Krydret og spennende i smaken Endret 24. april 2009 av grovetussen Lenke til kommentar
Cpt Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Kanskje litt sent nå, men kan være greit til en annen gang. Yellow Tail er veldig god, ikke så bitter i smak, jeg liker egentlig ikke rødvin, men Yellow Tail smakte ganske bra. Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Denne har jeg blitt glad i.Marqués de Chivé Skikkelig god allround vin. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 (endret) Noen nevner yellow tail... den er ikke så dum hvis du vil ha en "folkevin" (les: vin for de som ikke liker vin). Anne kath's tatt av vinen ligger litt i samme lende. Personlig er jeg ikke noen storfan av de, men har kjøpt dem et par ganger. Italienske doppio passo er mild og søtlig, en sleger på "drikkevin" fronten. Ellers har man jo JP Chenet. Disse vinene er ikke noe man brifer med hvis man skal late som man har peiling på vin for å si det sånn, men de er greie "kjøkkenbenkviner" og drikkeviner. Endret 28. april 2009 av JKJK Lenke til kommentar
akle Skrevet 28. april 2009 Forfatter Del Skrevet 28. april 2009 Takk for tipsene, skal se litt mer grundig på alle tipsene senere! Er for sent til festen som var i tankene når jeg skrev tråden, men det kommer alltids en ny fest:) Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Et glass rødvin midt i uka er også kos Lenke til kommentar
akle Skrevet 29. april 2009 Forfatter Del Skrevet 29. april 2009 Ja, det er da det, hvis det ikke blir for ofte. Folk i min alder(18) har jo også mulighet til å dra på fest flere ganger i uka:P Lenke til kommentar
haarod Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Tenkte jeg skulle kjøpe inn litt diverse til uka. Så skal jeg komme tilbake med erfaringer Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Othello er en ganske grei drikkevin. http://www.vinmonopolet.no/is-bin/INTERSHO...umpTo=OfferList Lenke til kommentar
haarod Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Når vi først er i gang her. Dere som har drukket vin for å drikke, hvordan er dagen derpå og er det fort gjort å bli dårlig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå