Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Endring av Drev på moped

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en tms Motard 08 modell fra trendimport.no. Har kjørt med den en sesong, men begynner å bli temmelig lei av at den trekker så syykt dårlig i oppoverbakker. Har hørt snakk om at man kan endre på drev på mopeden. Vil dette ha noe effekt, og vil den gå noe fortere?

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da vil jeg ha en bedre aks. Har du noen forslag til hvordan jeg skal gjøre det??

Er det vanskelig å gjøre dette selv, eller må jeg oppsøke et verksted?

Da vil jeg ha en bedre aks. Har du noen forslag til hvordan jeg skal gjøre det??

Er det vanskelig å gjøre dette selv, eller må jeg oppsøke et verksted?

Lenke til kommentar

er ikke så lett å få noe spessielt bedre aks når den er helt original. får så lav toppfart vis du drever ned. det som er problemet. bedre å fjerne plomberingene, da får du bedre toppfart og aks.

nei det er ikke vanskelig å bytte drev eller fjerne plomberinger selv :)

Endret av Markelure
Lenke til kommentar

Mindre framdrev vil gjøre at mopeden går bedre i bakker og terreng, men toppfarten vil synke.

Større framdrev kan gi mer toppfart men ofte på bekostning av drag i bakker.

Det finnes unntak. Noen eldre mopeder (f.eks. DT/DTR) har såpass bra bunndrag at ved å sette på større framdrev vil den både gå fortere OG trekke bedre i bakker. På min DTR økte jeg fra 11T til 14T og fikk ganske mye mer fart både på sletter og i bratte bakker.

Lenke til kommentar

okei, nå skjønner jeg plutselig en del mer her! :)

Men jeg har fått min opp i 75 i nedover og den går generelt greit på flate. Det eneste problemet er egentlig at den aks. så utrolig treigt+ at den trekker dårlig... Det med toppfarten tror jeg skulle gå bra, men har du noe anelse om hvor mye toppfarten evt kan synke hvis jeg endrer på drevet?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...