SIPS Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 (endret) Hei alle sammen. Kjøpte i dag følgende deler: ASUS P5Q PRO Intel Core 2 Duo E8400 3.0GHz Mushkin DDR2 4096MB 1000MHz. Club3D HD4870 OC 1024 MB GDDR5. Gamle deler jeg har fra før: Harddisk: Samsung SpinPoint P80 SP1604N, 160 GB - ATA-133, inbyggd Formfaktor 3.5" x 1/3H. Diskettstasjon: Sony MPF 920 Floppy Typ av enhet Diskettenhet Modell Intern Gränssnitt Floppy Dimensioner (BxDxH) 10.2 cm x 14.4 cm x 2.5 cm Vikt 0.4 kg 3.5" x 1/3H Avlägsningsbar kapacitet för lagring 1.44 MB Medietyp Diskett - 3.5" Kabinett: Chieftec Matrix MX-01SLD - miditower - utökad ATX Formfaktor Miditower Dimensioner (BxDxH) 20.5 cm x 47.3 cm x 52.2 cm Vikt 12 kg Färg Golden silver Moderkort som stöds Extended ATX DVD-brenner: NEC ND 2500A DVD±RW-enhet - IDE Typ av enhet. Skjerm, tastatur, mus. Det jeg lurer på er om de gamle delene fremdeles kan benyttes? Passer de fysisk sammen med de nye delene? Regener egentlig med at kabinettet er stort nok og kan være med videre (hvertfall en stund. Ikke beste kjøling), men de andre delen har jeg ikke peiling på. Et spørsmål til: Dersom jeg kan fortsatt benytte HDD. Vil jeg kunne fortsette å kjøre Win XP (32-bit. Vet at jeg ikke får benyttet alt minne) som er installert på nåværende HDD eller må jeg skaffe nytt OS og formatere HDD? Finnes det isåfall fremdeles mulighet for å laste ned Win 7 64 bit? Ikke særlig sugen på å kjøpe Vista. På forhånd takk. Edit PSU: Thermaltake Toughpower 750W. Kom på en annen ting. Er det et problem at minnbrikkene kjører 1000MHz? Leste dette på Asus sine sider for HK: 4 x DIMM, max. 16GB, DDR2 1200 / 1066 / 800 / 667 MHz, non-ECC, un-buffered memory Endret 21. april 2009 av SIPS Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 (endret) Jeg tror sikkert du kan bruke diskettstasjonen, DVD-brenneren og HDD med det nye HK. Når det gjelder XP så er det bare å prøve. Går det ikke, ringer du til Microsoft og de lar deg sikkert få registrere din gamle XP på det nye HK. Hvis det gamle HK er ødelagt skal det ikke være noe problem. W7 64-bit får du ikke lenger lasta ned så vidt jeg vet fra Microsoft. Endret 21. april 2009 av ronron25 Lenke til kommentar
SIPS Skrevet 22. april 2009 Forfatter Del Skrevet 22. april 2009 Takk for svar. Noen andre som kan si med sikkerhet om det går eller ikke? Også usikker på dette med RAM-brikkene. Spiller det noen rolle for stabiliteten om det er 1000MHz eller 1066MHz? Får disse nye varene i kveld setter derfor stor pris på svar i løpet av dagen. Mvh. SIPS Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Du skal ha VELDIG flaks hvis du slipper å legge inn WinXP på nytt. Noe avhengig av om hovedkortet du hadde før er fra samme fabrikant og type slot etc, men jeg tviler uansett... Har det nye ASUS-kortet IDE-tilkobling så kan du benytte den gamle disken/DVD-spilleren din - men det vil gå kjappere med en ny disk med S-ATA. Minnehastigheten har ikke noe å si så lenge du ikke planlegger å overklokke noe. Diskettstasjon ville jeg ha prøvd å unngå å installere. Muligens kun for å få lest inn evt. S-ATA-drivere dersom du skal installere ny disk ved installasjon av WinXP. Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 (endret) Du skal få kobla til både disketstasjonen( 1 x Floppy disk drive connector), HDD og DVD brenner. Kan koble til to "devices" på IDE kontakten, "1 x UltraDMA 133/100/66 for up to 2 PATA devices". Alle interne kontakter finner du her på HK: Internal I/O Connectors 3 x USB connectors support additional 6 USB ports 1 x Floppy disk drive connector 1 x IDE connector 1 x TPM connector 1 x COM connector 6 x SATA connectors (red) 2 x Drive Xpert SATA connectors (orange and white) 1 x CPU Fan connector 2 x Chassis Fan connector 1 x Power Fan connector 1 x IEEE1394a connector Front panel audio connector 1 x S/PDIF Out Header Chassis Intrusion connector CD audio in 24-pin ATX Power connector 8 pin ATX 12V Power connector System Panel(Q-Connector) http://tinyurl.com/cjbvga Endret 22. april 2009 av ronron25 Lenke til kommentar
SIPS Skrevet 22. april 2009 Forfatter Del Skrevet 22. april 2009 Tusen takk begge to. Da gjelder det å få på plass OS så er jeg klar. Skal kjøpe ny HDD og DVD-brenner etterhvert. Planer om overklokking etterhvert. Derfor jeg kjøpte RAM-brikker med såpass høy frekvens. I den forbindelse jeg lurer på om det er noen forskjell på 1000MHz (som jeg har kjøpt) og 1066MHz. Var drøyt en hundrelapp dyrere med sistnevnte og valgte derfor førstnevnte. Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 1000MHz mot 1066MHz har ikke noe merkbart å si for overklokkingen. Viktigere med hva slags merke du velger og egentlig hva slags batch av produksjonen du får... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå