Lapp1 Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 (endret) Begynte å lure på noe her, har ikke fullført oppkjøring eller trafikalt grunnkurs, så vet ikke om dette blir dekka på noen måte, mener det lov å gå med en moped/scooter eller 2 hjuling på fortau om den er avslått og du er av moped/scooteren? Altså, blir den likestilt med en vanlig trøsykkel når den er avslått? Tenker om du vil gå med noen som ikke har sykkel, uten å trenge å faktisk sette fra deg syklen eller evt. kjøre ulovlig med personen bakpå. Kan hende det er dumt spørsmål, men det får så være. EDIT: Vet ikke om dette blir rett plass å spørre, men er jo knyttet til trafikregler, er det ikke? Endret 21. april 2009 av golemm Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Ja du kan gå med mopeden på fortauet. Om det skulle vært ulovlig tror jeg ikke politiet hadde brydd seg om det ihvertfall. Lenke til kommentar
banned Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Jeg har gjort det mange ganger, det eneste er alle folkene som glaner dumt på deg Men ser ingen grunn til at det ikke skal være lov Lenke til kommentar
dTd Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 i min mopedtid hørte jeg rykter om at dette var ulovelig, men fikk aldri 100% svar... Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Det jeg alltid hørte var at man har lov så lenge tenninga er avskrudd og man triller den ved siden av seg. Altså ikke sitter på den eller står på fothvileren og renner. Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 jeg har aldri hørt noe som kan indikere at dette er ulovelig. ser ikke fornuften ved å gå midt i veien og trille den. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Dette er ikke ulovlig, nei. Man regnes ikke som fører av bil dersom man dytter bilen (det kan derimot forekomme visse ulovligheter dersom bilen skulle komme ut av kontroll), kan ikke se at det motsatte skulle være tilfelle for moped. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Bare gå med mopeden på fortauet du! Lenke til kommentar
Lapp1 Skrevet 22. april 2009 Forfatter Del Skrevet 22. april 2009 Takk for svar folkens! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå