kristinariebe Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Det har seg slik at jeg ble kjent med en fantantisk fin fyr for omtrent en måned siden, men problemet er at han er i et langdistanseforhold med en annen jente. Jeg har vært hjemme hos han en alene og laget mat en gang, og da vi var ute med noen felles venner for 3 dager siden, ble han med meg hjem og vi hadde sex. Vi hadde tatt 3 øl, og var ikke stupfulle, så han visste godt hva han gjorde og det gjorde jeg også. Men siden jeg var så betatt av han, så jeg ikke noe problem i ha sex med han ettersom jeg er singel. Før vi lå sammen småsnakket vi om vi begge hadde lyst, men pga alkoholen, så kan det jo være at det var det som gjorde at han var utro. Jeg har fra dag 1 jeg ble kjent med han visst at han var i et forhold med en annen. Han har ikke sett henne på 4 måneder nå, men de snakker jevnlig på skype etc. Han har sagt at han har savnet nærhet etc (noe som er HELT normalt) og at han hadde tenkt på hva han skulle gjøre angående langdistanseforholdet. Vi har snakket sammen om det som har skjedd og han angrer på det han har gjort, og han har veldig dårlig samvittighet ovenfor damen som bor i USA. Han har vært helt knust fordi han har så dårlig samvittighet fordi han har vært utro, og har hatt store problemer med å gå på jobb. Han har fortalt damen sin alt som har skjedd, men nå har jeg ikke snakket med han på to dager fordi jeg sa til han at at vi kanskje ikke burde være noe sammen pga det som har skjedd. Jeg sa til han at han må ta et valg, meg eller henne, men det virker som han ikke klarer å slå opp med henne fordi han har så dårlig samvittighet. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, jeg er så betatt/forelsket i han at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg klarer ikke være sint på han heller, selv om jeg kan ha grunn til å være det fordi han "på en måte har brukt meg for å få nærhet." Nå er det eneste jeg tenker på hvordan jeg skal klare å få han til å bli min, så hva skal gjøre?? Skal jeg kontakte han igjen og spørre om vi skal finne på noe, eller blir det for dumt når han delvis knust pga det han har gjort mot henne og kanskje også mot meg? (han har beklagd for å ha dratt meg inn i denne smørja..) Skal jeg bare la være å kontakte han og håpe på det beste (at han slår opp med henne og kontakter meg igjen..)? Han har sagt at når han har funnet ut hva han vil så skal han si det til meg, men jeg er så redd for at han bare skal fortsette å være sammen med henne at jeg vet ikke om jeg klarer å ta sjangsen på å bare vente.. Trenger råd, hva skal jeg gjøre? mvh Krisitina 21 Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Alkohol unnskylder ingenting, hverken hans utroskap eller din manglende respekt for at han faktisk var opptatt. Det høres uansett ut som om det er hun andre han vil ha. Derfor er det nok best å starte prosessen med å komme over ham heller enn å piske seg selv med "hva-om"-spørsmål. Lenke til kommentar
kristinariebe Skrevet 21. april 2009 Forfatter Del Skrevet 21. april 2009 Alkohol unnskylder ingenting, hverken hans utroskap eller din manglende respekt for at han faktisk var opptatt. Det høres uansett ut som om det er hun andre han vil ha. Derfor er det nok best å starte prosessen med å komme over ham heller enn å piske seg selv med "hva-om"-spørsmål. Jeg vet at jeg burde klart å holde meg unna, men tingen er at det var han som spurte om jeg vil komme bort til han og lage mat og det var han som bad meg med ut sammen med noen andre.. Jeg klarte jo ikke si nei når han spurte meg, jeg tenkte vel egentlig at han kanskje likte meg mer enn henne siden han faktisk ville være med meg. Jeg er jo singel, han har dame, er det ikke han som burde latt være å be en annen jente på middag og på byn? Lenke til kommentar
Kloever Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Jeg vet at jeg burde klart å holde meg unna, men tingen er at det var han som spurte om jeg vil komme bort til han og lage mat og det var han som bad meg med ut sammen med noen andre.. Jeg klarte jo ikke si nei når han spurte meg, jeg tenkte vel egentlig at han kanskje likte meg mer enn henne siden han faktisk ville være med meg. Jeg er jo singel, han har dame, er det ikke han som burde latt være å be en annen jente på middag og på byn? Jo, selvsagt. Men du sier selv at du visste om forholdet deres, så veldig uskyldig er du nok ikke. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Alkohol unnskylder ingenting, hverken hans utroskap eller din manglende respekt for at han faktisk var opptatt. Det høres uansett ut som om det er hun andre han vil ha. Derfor er det nok best å starte prosessen med å komme over ham heller enn å piske seg selv med "hva-om"-spørsmål. Jeg vet at jeg burde klart å holde meg unna, men tingen er at det var han som spurte om jeg vil komme bort til han og lage mat og det var han som bad meg med ut sammen med noen andre.. Jeg klarte jo ikke si nei når han spurte meg, jeg tenkte vel egentlig at han kanskje likte meg mer enn henne siden han faktisk ville være med meg. Jeg er jo singel, han har dame, er det ikke han som burde latt være å be en annen jente på middag og på byn? Vel... Se for deg at du faktisk klarer å få han til å være med deg i stedet... Tenk etter. Ville du ikke da hele tiden ha det i bakhodet at han er av typen som går fra folk for å være med noen andre og/eller er utro? Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Jeg er jo singel, han har dame, er det ikke han som burde latt være å be en annen jente på middag og på byn? Jo, det kan du si. Men som klisjéen sier, "it takes two to tango". Hadde han lurt deg, så hadde det vært en annen sak (og forhåpentligvis ville du da visst bedre enn å ville ha ham), men så lenge du visste han var opptatt så kan du ikke legge all skyld på ham. Men det er min, muligens litt for krasse, mening. Jeg er tilhenger av at folk tar hensyn, samt tar 100% ansvar for egne handlinger. Lenke til kommentar
Syv Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Alkohol unnskylder ingenting, hverken hans utroskap eller din manglende respekt for at han faktisk var opptatt. Det høres uansett ut som om det er hun andre han vil ha. Derfor er det nok best å starte prosessen med å komme over ham heller enn å piske seg selv med "hva-om"-spørsmål. Jeg vet at jeg burde klart å holde meg unna, men tingen er at det var han som spurte om jeg vil komme bort til han og lage mat og det var han som bad meg med ut sammen med noen andre.. Jeg klarte jo ikke si nei når han spurte meg, jeg tenkte vel egentlig at han kanskje likte meg mer enn henne siden han faktisk ville være med meg. Jeg er jo singel, han har dame, er det ikke han som burde latt være å be en annen jente på middag og på byn? Vel... Se for deg at du faktisk klarer å få han til å være med deg i stedet... Tenk etter. Ville du ikke da hele tiden ha det i bakhodet at han er av typen som går fra folk for å være med noen andre og/eller er utro [i langdistanseforhold] ? Riktignok med noen modifikasjoner. Lenke til kommentar
kristinariebe Skrevet 22. april 2009 Forfatter Del Skrevet 22. april 2009 (endret) Jeg er jo singel, han har dame, er det ikke han som burde latt være å be en annen jente på middag og på byn? Jo, det kan du si. Men som klisjéen sier, "it takes two to tango". Hadde han lurt deg, så hadde det vært en annen sak (og forhåpentligvis ville du da visst bedre enn å ville ha ham), men så lenge du visste han var opptatt så kan du ikke legge all skyld på ham. Men det er min, muligens litt for krasse, mening. Jeg er tilhenger av at folk tar hensyn, samt tar 100% ansvar for egne handlinger. Jeg legger absolutt ikke all skyll på ham. Faktisk så har jeg ikke vært sur på han i det hele tatt. Har ikke sagt noe negativt, bare at han må finne ut hva han vil. Tingen er bare at jeg ikke skjønner hvordan han som faktisk har dame kunne invitere bare meg på middag en kveld og med på byn en annen kveld? Jeg har ikke tatt initiativ til noe. Endret 22. april 2009 av kristinariebe Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Jeg forbinder utroskap med faenskap uansett hvordan du ser på det. Vist han ville så gjerne ha deg så kunne han faen meg tatt seg tid til å dumpe damen sin først på skikkelig vis. Forstår du ikke at vist han var utro med deg så kan han like så godt være utro med deg i et fremtidig forhold? Jeg har personlig null toleranse for dette, og det at dere faktisk ikke var så fulle at dere begge var sveiseblindet gjør saken verre. Da har dere ikke alkoholen å skylde på. Jeg forstår godt at han har dårlig samvittighet, den biten kan du virkelig ikke klandre ham for. Han har heller ingen grunn for å skylde på deg. Det er en uheldig situasjon for alle parter egentlig. Trist er det også. Lenke til kommentar
kristinariebe Skrevet 22. april 2009 Forfatter Del Skrevet 22. april 2009 Jeg forbinder utroskap med faenskap uansett hvordan du ser på det. Vist han ville så gjerne ha deg så kunne han faen meg tatt seg tid til å dumpe damen sin først på skikkelig vis. Forstår du ikke at vist han var utro med deg så kan han like så godt være utro med deg i et fremtidig forhold? Jeg har personlig null toleranse for dette, og det at dere faktisk ikke var så fulle at dere begge var sveiseblindet gjør saken verre. Da har dere ikke alkoholen å skylde på. Jeg forstår godt at han har dårlig samvittighet, den biten kan du virkelig ikke klandre ham for. Han har heller ingen grunn for å skylde på deg. Det er en uheldig situasjon for alle parter egentlig. Trist er det også. Jeg er helt enig, utroskap er helt jævlig, og jeg har aldri vært det og jeg er så å si 100 % sikker på at jeg aldri kommer til å være det heller. Vi burde selvfølgelig aldri gått så langt som å ha sex, men det har skjedd og det kan ingen gjøre noe med. Han kommer ALDRI til å gjøre det igjen når jeg vet hvordan han har det nå. Men mitt problem er at jeg ikke klarer å la være å slutte å tenke på han, men jeg kontakter han ikke, for jeg har jo tatt avstand fra han og bedt han finne ut av ting selv. Jeg vet ikke om det var dumt gjort eller hva det var, eller bør jeg ringe han og prate mer med han etc? Lenke til kommentar
Kloever Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Jeg legger absolutt ikke all skyll på ham. Faktisk så har jeg ikke vært sur på han i det hele tatt. Har ikke sagt noe negativt, bare at han må finne ut hva han vil. Tingen er bare at jeg ikke skjønner hvordan han som faktisk har dame kunne invitere bare meg på middag en kveld og med på byn en annen kveld? Jeg har ikke tatt initiativ til noe. Initiativ eller ikke, du har fortsatt ligget med en som allerede er i et forhold. Du kommer ikke bort fra det. Du skjønner jo hvorfor han inviterte deg, han har et ganske avslappet forhold til utroskap. Med deg var det også mulig, selv om du visste at han ikke var single. Du får nok ingen sympati her, og hvorfor skal du egentlig ha tips til hvordan du skal kapre han? Han er jo ikke til å stole på overhodet. Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Alle bør egentlig bare gå hver for seg i denne saken. Han er ingenting å samle på. Og du burde vite bedre, selv om du kanskje ikke gjorde noe gale. Eller, siden du viste han var sammen med hun gjorde du vel noe gale i den grad jeg definerer "gale" i denne sammenhengen. Hun fortjener bedre Du burde vite bedre Han er boss Case Closed Lenke til kommentar
kristinariebe Skrevet 22. april 2009 Forfatter Del Skrevet 22. april 2009 (endret) Jeg legger absolutt ikke all skyll på ham. Faktisk så har jeg ikke vært sur på han i det hele tatt. Har ikke sagt noe negativt, bare at han må finne ut hva han vil. Tingen er bare at jeg ikke skjønner hvordan han som faktisk har dame kunne invitere bare meg på middag en kveld og med på byn en annen kveld? Jeg har ikke tatt initiativ til noe. Initiativ eller ikke, du har fortsatt ligget med en som allerede er i et forhold. Du kommer ikke bort fra det. Du skjønner jo hvorfor han inviterte deg, han har et ganske avslappet forhold til utroskap. Med deg var det også mulig, selv om du visste at han ikke var single. Du får nok ingen sympati her, og hvorfor skal du egentlig ha tips til hvordan du skal kapre han? Han er jo ikke til å stole på overhodet. Jeg vet at jeg har gjort noe dumt, og jeg kommer aldri til å gjøre noe slikt igjen. Jeg har aldri vært borti noe lignende før, første og siste gang for min del. Men uansett, jeg har kjent han en stund og var/er sykt betatt av han, så følelsene tok overhånd den kvelden (4 øl gjør en også litt svekket som jente.) Det angrer jeg på nå, veldig. Jeg vet ikke hvorfor jeg fremdeles vil ha han, men det er nå bare slik. Han har det jævlig nå, og kommer garantert ikke til å gjøre det igjen. Det er vel det som gjør at jeg føler at jeg kunne stolt på han. Men man kan aldri være sikker på det, og jeg kan heller aldri være sikker på at den neste gutten jeg treffer som f.eks ikke har vært utro kommer til å være 100 % trofast mot meg heller. Det kan ingen garantere. Vi er bare mennesker. Endret 22. april 2009 av kristinariebe Lenke til kommentar
brutal_mann Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Først og fremst, du har ikke gjort noe dumt og du kommer garrantert til å gjøre noe lignende igjen. De aller fleste gjør det ser du, det er bare det at de fleste er og så skinnhellige at det fordømmer alle andre som bedriver hor og holder kjeft om sitt eget horeri. INGEN grunn til dårlig samvittighet mao. Dernest, vil du ha fyren? Så ta fyren. Som nummer tre, utroskap er noe som kan skje hvem som helst, ikke legg for mye vekt på det. Det som derimot er alfa og omega er ens egen selvinnsikt i slike situasjoner. Om en klarer å se klart hva som skjedde og hvorfor, så kan en preson utvikle segpositivt ogøke sin integritet. Om en ikke evner å se noen feil over hodel, så lever en på en livsløgn og er ikke til å samle/stole på. Lenke til kommentar
Lundefugl Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Jeg vet at jeg har gjort noe dumt, og jeg kommer aldri til å gjøre noe slikt igjen. Jeg har aldri vært borti noe lignende før, første og siste gang for min del. Men uansett, jeg har kjent han en stund og var/er sykt betatt av han, så følelsene tok overhånd den kvelden (4 øl gjør en også litt svekket som jente.) Det angrer jeg på nå, veldig. Jeg vet ikke hvorfor jeg fremdeles vil ha han, men det er nå bare slik. Han har det jævlig nå, og kommer garantert ikke til å gjøre det igjen. Det er vel det som gjør at jeg føler at jeg kunne stolt på han. Men man kan aldri være sikker på det, og jeg kan heller aldri være sikker på at den neste gutten jeg treffer som f.eks ikke har vært utro kommer til å være 100 % trofast mot meg heller. Det kan ingen garantere. Vi er bare mennesker. Fin konklusjon. Men hva var spørsmålet ditt egentlig? Fikk ikke med meg det. Lenke til kommentar
kristinariebe Skrevet 22. april 2009 Forfatter Del Skrevet 22. april 2009 Jeg vet at jeg har gjort noe dumt, og jeg kommer aldri til å gjøre noe slikt igjen. Jeg har aldri vært borti noe lignende før, første og siste gang for min del. Men uansett, jeg har kjent han en stund og var/er sykt betatt av han, så følelsene tok overhånd den kvelden (4 øl gjør en også litt svekket som jente.) Det angrer jeg på nå, veldig. Jeg vet ikke hvorfor jeg fremdeles vil ha han, men det er nå bare slik. Han har det jævlig nå, og kommer garantert ikke til å gjøre det igjen. Det er vel det som gjør at jeg føler at jeg kunne stolt på han. Men man kan aldri være sikker på det, og jeg kan heller aldri være sikker på at den neste gutten jeg treffer som f.eks ikke har vært utro kommer til å være 100 % trofast mot meg heller. Det kan ingen garantere. Vi er bare mennesker. Fin konklusjon. Men hva var spørsmålet ditt egentlig? Fikk ikke med meg det. Skrev vel ikke et direkte spørsmål der, men jeg er i tvil om hva jeg skal gjøre. Nå har jeg jo bedt han å IKKE kontakte meg før han helt har bestemt seg for hva han vil, men problemet er at jeg er redd han bare skal glemme meg og gå tilbake til henne. Han har jo fortalt henne alt, så kanskje hun tilgir, og da har han kanskje ikke hjerte til å slå opp med henne og såre henne en gang til. Skal jeg bare gjøre som jeg har sagt, vente og håpe på det beste for min del? Jeg vet jo at jeg kanskje bare burde droppe hele fyren, men det klarer jeg ikke. Lenke til kommentar
Lundefugl Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Skrev vel ikke et direkte spørsmål der, men jeg er i tvil om hva jeg skal gjøre. Nå har jeg jo bedt han å IKKE kontakte meg før han helt har bestemt seg for hva han vil, men problemet er at jeg er redd han bare skal glemme meg og gå tilbake til henne. Han har jo fortalt henne alt, så kanskje hun tilgir, og da har han kanskje ikke hjerte til å slå opp med henne og såre henne en gang til. Skal jeg bare gjøre som jeg har sagt, vente og håpe på det beste for min del? Jeg vet jo at jeg kanskje bare burde droppe hele fyren, men det klarer jeg ikke. Vil du virkelig ha et seriøst forhold til en kar som virker så vinglete som du framstiller han? Det at han har vært utro før, kommer alltid til å ligge i bakhodet ditt, og jeg tviler sterkt på at du kommer til å ha stor tillit til han. Jeg tror han bare ville ha seg et nyp mens dama var vekk, og du kom inn i livet hans på riktig tidspunkt. Mitt råd: Kom deg over han, det er flere fisker i sjøen. Lenke til kommentar
kristinariebe Skrevet 22. april 2009 Forfatter Del Skrevet 22. april 2009 Skrev vel ikke et direkte spørsmål der, men jeg er i tvil om hva jeg skal gjøre. Nå har jeg jo bedt han å IKKE kontakte meg før han helt har bestemt seg for hva han vil, men problemet er at jeg er redd han bare skal glemme meg og gå tilbake til henne. Han har jo fortalt henne alt, så kanskje hun tilgir, og da har han kanskje ikke hjerte til å slå opp med henne og såre henne en gang til. Skal jeg bare gjøre som jeg har sagt, vente og håpe på det beste for min del? Jeg vet jo at jeg kanskje bare burde droppe hele fyren, men det klarer jeg ikke. Vil du virkelig ha et seriøst forhold til en kar som virker så vinglete som du framstiller han? Det at han har vært utro før, kommer alltid til å ligge i bakhodet ditt, og jeg tviler sterkt på at du kommer til å ha stor tillit til han. Jeg tror han bare ville ha seg et nyp mens dama var vekk, og du kom inn i livet hans på riktig tidspunkt. Mitt råd: Kom deg over han, det er flere fisker i sjøen. Jeg vet at jeg burde komme over han, men han har de kvalitetene jeg ser etter uten at jeg trenger å gå noe nærmere inn på det. Det at han har vært utro, er jo ikke positivt, men som sagt, jeg tror han har LÆRT for nå er han helt ødelagt... Lenke til kommentar
Lundefugl Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Så han begikk altså sitt livs største feiltrinn, ved å ha sex med deg? Lovende start på et nytt forhold. Kvaliteter eller ei, ikke bruk mer tid på han. Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Hold deg langt unna til han har tatt et valg. Alle kan ta feil én gang, særlig siden dette gjelder et avstandsforhold. Sånn sett er det bra at han sliter med dårlig samvittighet (du også for den saks skyld). Men, fortsetter dere uten å ta ansvar, så ødelegger dere både for dere selv og for kjæresten hans. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå