Gå til innhold

Problemer med å få én av maskinene på nett

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har et litt kinkig nettverksproblem jeg håper dere kan hjelpe meg med.

Jeg har bredbånd gjennom Get og har dermed en Getboks som er videre koblet mot min trådløse router (D-Link DIR-655). Denne fordeler så Internett mellom alle maskinene våre. Dette fungerer veldig bra for to stasjonære og to bærbare som vi omtrent daglig har på nett. Disse maskinen er nødvendigvis utstyrt med forskjellige typer trådløst nettverkskort.

Forleden dag bygde jeg en ny datamaskin og innstallerte et D-Link DWL-G510 trådløst nettverkskort. Dette derimot, fungerer ikke bra. I starten fant jeg nettet vårt, og var også på nett en kort periode, men nå klarer jeg ikke å finne nettet lenger. Får opp naboenes nett, men klarer ikke å se vårt. Har innstallert nyeste drivere til nettverkskortet og også oppdaterte firmvaren til DIR-655. Problemet kan ikke skyldes at maskinen står for langt unna routeren. Jeg har også plugget ut og plugget inn både Getboksen og routeren flere ganger.

Det merkelige er at jeg erfarte lignende problemer med en annen av de stasjonære (med et Atheros AR5005GS kort) tidligere, men at dette nå vitker helt problemfritt.

Kan noen hjelpe meg med dette problemet?

Trond Erik

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...