Valkyria Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 alt som skjer kan regnes ut hvordan de har vært før og hvordan det kommer til å bli. det som gjør at vi ikke kan regne det ut er som Pivotal sier usikkerhetsprinsippet. om jeg skal peke på en stjere trenger jeg ikke peke mer enn 0,01 grad feil for at jeg skal havne langt utenfor banen. samme går det med alle faktorer i et system. om vi måler hastigheten til et rullende objekt til 10m/s mens den egentlig er 10,05m/s så vil ikke målinger av posisjonen i fremtiden være nøyaktige. derfor er det mange som mener determinisme ikke eksisterer, fordi den er for vanskelig å regne ut. prøv dessuten å ikke se på de religiøse sidene ved determinisme, se heller på de fysiske. de religiøse er som alt annet med religion, bullshit Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Pricks: Det der er bare dårlig logikk, det er på ingen måte et eksempel på en effect uten en cause. At vi ikke vet hvorfor big bang skjedde betyr ikke at det ikke hadde en grunn. Det blir like grunnløst som å annta at det var en gud som gjorde det. Nei, nå roter du fælt. Jeg anbefaler at du leser linken en gang til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå