ignoreme Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 hei Det har seg slik att leverandøren av kabel tv har lagt på 2000 kroner på kvartals regningen min. De sies også i ett skriv som var stemplet på giroen att de skal kreve inn 12.000 kroner fra hver husstand for oppgradering. Det jeg lurer på er; Har de lov til dette? Jeg har ikke skrevet under på en avtale om det, kan det stå i kontrakten? (Den har jeg aldri fått sett da abonnementet fulgte med når jeg kjøpte huset for snart 9 år siden). Da hadde jeg ikke noe annet valg enn denne lokale leverandøren. Må jeg betale for dette? Det virker totalt bak mål å betale på en oppgradering jeg verken har sett, hørt eller godtatt. Trenger hjelp! Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Høres nokså skeptisk ut, jeg hadde nå hvertfall ikke betalt slike summer med det første. Er sikkert andre her inne som har mere peiling på dette enn meg. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Hva med å ta kontakt med kabel-tv selskapet og si at du ikke er interessert i betale dette? Du står sannsynligvis fritt til å avslutte kundeforholdet ved slike store økninger i prisen. Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Hei! Først og fremst må du lese vilkårene til leverandøren, hvis det står at de kan endre pris uten samtykke fra kunden, så kan de stå fritt for å endre pris. Hvis ikke så står du fast på prisen som er bundet til kontrakten som er inngått mellom deg og leverandøren. Leverandør kan heller ikke endre pris uten varsling i forkant. jeg vil anbefale deg å ta kontakt med klagenemnden og forbrukerrådet! Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Var uansett for dyrt til og være kabel tv, for den prisen kan du jo kjøpe deg HD dekoder fra en eller annet bredbånds leverandør . Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Jeg tviler på at en avtale som lar selger endre prisen uten samtykke fra kunde og uten at kunde kan fravike avtalen er lovlig. Gi de beskjed om at dette er du ikke interessert i, så enten får de fortsette å ha deg som kunde til gammel pris, eller så anser du avtalen som sagt opp. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Hva slags oppgraderinger er det snakk om, egentlig? Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 22. april 2009 Forfatter Del Skrevet 22. april 2009 Hei takker for svar:) De oppgraderingene som blir gjort er i forhold til att enkelte medlemmer (kunder) ikke får inn digital-tv pga kvaliteten på kabelen. Så vidt jeg har forstått så er det ikke mange mennesker dette gjelder, de må også kjøpe inn noe nytt utstyr som klarer å forsterke signalene ytterligere, da de trodde det de først kjøpte inn skulle holde. skal ringe å snakke med de imorgen, ville bare høre hva slags rettigheter jeg har! Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Uten at jeg har noen juridisk erfaring eller utdannelse, så vil jeg si at det ikke er kundens økonomiske ansvar at selger skal kunne levere et solgt produkt i en kvalitet som tilsier det som er lovt. Jeg antar at kundene har betalt for digital dekoder, og månedsavgiften for produktet. Jeg vil også anta at utover dette skal kunden ikke ha noe mer ansvar for tilretteleggelse for levering av produktet. Det her er snakk om at selger ikke har tilstrekkelig kapasitet til mengden av produktet han har solgt, og det ansvaret kan ikke pålegges kunden. I mine øyne er det derfor selger som har det økonomiske ansvaret for å utbedre dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå