jegerikke Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 kan jeg bruke pc med fks pinnacle som opptaks media. koble den til med data kable i rec mode? har ikke kameraet hos meg og skal ta opp i morgen så skulle viste det så jeg veit hva jeg skal ta med meg. skal ta opp no som går over 1,5 time i strekk og da har jeg ikke mini dv kassett som er lang nok. Lenke til kommentar
bb79 Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Ja, du skal kunne bruke Pinnacle til å overføre filmene. Husk at du må ha en firewire-kabel. Det går ikke an å overføre via USB-kabelen som følger med. Hvis du skal ta opp noe som er over én time må du enten bytte kassett underveis eller eventuelt kjøpe en kassett som er lang nok. Jeg mener å ha sett 80-minuttersbånd, men de er ikke så vanlige. De kassettene som er 60 minutter skal også kunne gå på 90-minutters longplay-mode, men jeg er usikker på om HV30 kan det. Jeg har et slikt kamera, men longplay har aldri vært aktuelt for meg fordi det blir tap i kvaliteten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå