svennand Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Hei. Driver å kikker på telezoom objektiv til fattern, Han har ett Canon EOS 450D, med standard kit objektivet 18-55mm? Da jeg ikke skiter penger, og det her er snakk om ett objektiv som han kan bruke som ett "startobjektiv" da han nylig har kjøpt kameraet og er på nybegynner stadiet... Står foreløpig mellom: Canon EF-S 55-250mm f/4.0-5.6 IS https://prisguiden.no/product.php?product...4&cat_id=24 Sigma 70-300mm F4-5.6 APO DG Macro for Canon https://prisguiden.no/product.php?product...4&cat_id=24 Men kom gjerne med andre tips til objektiv, prisen kan dog ikke overstige Canon objektivet på 2500,- Noen som har prøvd noen av disse? Sigmaen er jo litt billigere og har større tele, (under 70mm bruker han bare standard objektivet tenker jeg), men har en liten knapp på canon i forhold til byggkvalitet osv? Bilder som blir tatt er vel en del jobb bilder, dvs naturbilder da han farter mye i fjella. Samt sydenbilder. Lenke til kommentar
T34 Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Canons 55-250 er vel ranket bedre enn sigmaen, og den har IS (stabilisator). Ellers kan du jo vurdere Canons ypperlige 50mm f/1,8. Skjønt det gir han ikke "mer brennvidde". Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Vet du at han ønsker eller har bruk for teleoptikk? Ville selv godt for 55-250 av disse to Lenke til kommentar
svennand Skrevet 21. april 2009 Forfatter Del Skrevet 21. april 2009 Vet du at han ønsker eller har bruk for teleoptikk? Ville selv godt for 55-250 av disse to hehe, ja han har jo ymptet frempå at det hadde gjort seg med ei "større" linse=) Canons 55-250 er vel ranket bedre enn sigmaen, og den har IS (stabilisator). Ellers kan du jo vurdere Canons ypperlige 50mm f/1,8. Skjønt det gir han ikke "mer brennvidde". har ikke sigmaen stabilisator??? hmm vanskelig når alle produsentene har sine egne benevnelser. trodde noe av de som stod i teksten til sigma var stabilisator jeg=P Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Jeg har canon objektivet og jeg er veldig fornøyd med det. Jeg synes jeg fikk mye for pengene. Lenke til kommentar
T34 Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Nei, Sigmaen har ikke stabilsator. Under "viktiger emner" ligger det en tråd som forklarer hva forkortelsene betyr. Lenke til kommentar
svennand Skrevet 21. april 2009 Forfatter Del Skrevet 21. april 2009 Nei, Sigmaen har ikke stabilsator. Under "viktiger emner" ligger det en tråd som forklarer hva forkortelsene betyr. aha! takker for tipset=) Lenke til kommentar
svennand Skrevet 21. april 2009 Forfatter Del Skrevet 21. april 2009 ser at sigmaen veier 530g vs canon som veier 390. Har alltid vært den som føler at vekt reflekterer byggkvalitet. Ka folket sier? er det like bra byggkvalitet på canon objektivet som sigmaen? Lenke til kommentar
T34 Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Mulig at vekta forteller litt om byggekvaliteten. Men jeg hadde en canon 20-35 f/2.8 L, og den var ganske lett. Selv om den var nesten reint metall. Men så må du huske på at man skal dra dette med seg også. Og da er det selvsagt et poeng å ha med seg færrest mulig kilo. Lenke til kommentar
th_88 Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Jeg har selv 55-250mm fra canon, jeg er godt fornøyd med objektivet, bildemessig har det fått gode kritikker i forhold til prisen. Objektivet er innenfor samme klassen som kit objektivet 18-55mm IS, men virker noe mer solid bygget, kanskje på gunn av den høyere vekten. Når det gjelder fatningen er denne også at den "skranglete" plast typen som kit obejktivet har. Etter min mening tar dette objektivet bra bilder i forhold til pris, selv om det er langt opp til de dyrere objektivene når det gjelder byggekvaliteten. 55-250mm er ikke et objektiv man mister i bakken for å si det sånn, men dette gjelder også for kit objektivet. Jeg tviler på at jeg kommer til å bytte ut min 55-250mm med det første, er vel heller kit objektivet som kommer til å bli byttet ut først tenker jeg. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 ser at sigmaen veier 530g vs canon som veier 390.Har alltid vært den som føler at vekt reflekterer byggkvalitet. Ka folket sier? er det like bra byggkvalitet på canon objektivet som sigmaen? Jeg har Sigmaen, men ville uten tvil gått for Canonen. På så lyssvak teleoptikk er IS en stoor fordel. Sigmaen har grei byggekvalitet, og er optisk sett veldig god ifht. pris, men jeg tror ikke Canonen er noe særlig dårligere. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Og de 50 millimeterne i tele enden vil du ikke savne,det utgjør ca 1 grad på vinkel/synsfelt. Lenke til kommentar
svennand Skrevet 23. april 2009 Forfatter Del Skrevet 23. april 2009 ok, bestilte canon sitt 50-250 jeg nå, så krysser vi fingrene for at han blir glad=) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå