Christian86 Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Jeg vil gjerne prøve ut windows home server, men trenger litt spesielle ting føler jeg, så må sjekke om det er mulig før jeg kjøper. Det mest grunnleggende jeg trenger er en maskin som enkelt kan ta backup av filer på 3 maskiner, og som lett kan aksesseres fra jobbmaskin e.l. på en sikker og god måte. Men; Siden jeg har 2 bærbare som begge bruker outlook 2003, og to mobiltelefoner, så vil jeg gjerne kunne synke disse mot en felles pst fil. Tidligere har jeg fiklet med server 2003, og prøvd der, men det gikk aldri særlig bra. I home server så skulle det visstnok være mulig å ordne det med dynamisk ip, få egen dns 8eller hva det heter) slik at en kunne koble til maskinen fra alle steder. Men er det også mulig å få maskinen til å optre som en exchange light server...slik at feks min Iphone, og fremtidige E71...samt begge maskiner kan "synkes" mot klienten på home serveren? Det hadde vært det deiligste siden jeg ofte legger planer fortløpende, glemmer å synke når jeg kommer hjem, og bare vil ha alt over the air som det heter. Noen som har innspill ? ps! Om det er dødsens umulig å ordne over the air, så får jeg vel skjerpe meg mhp. synkingn, men skulle da likevel ønske at både maskiner taklet å synke mot pst-filen, både utenfor og inne i nettverket hjemme. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå