Leif Øyvind Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Hei, jeg har hørt at man får 700\7000 kr i bot for og stikke en pinne i en maurtue eller drepe dem. Er det fleip eller fakta? Lissom, du kan da ikke få bot for det? Tenk vis noen har det i hagen sin, så skal det liksom bare være der, fordi, vist du gjør noe med dem så får du bot. Det synest jeg høres helt feil ut. Vet noen om det er sant eller usant? (FLEIP ELLER FAKTA) Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Kan da umulig stemme, spesielt hvis man har det i hagen. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 I så fall må ein få bot for å slå fluer, veps og ta knekken på brunsnegler. Lenke til kommentar
Antatra Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Hei, jeg har hørt at [...] Jeg har hørt mye jeg også, men en god del av det er sagt uten at folk har peiling på det de snakker om. Tror dette også er et tilfelle av å ytre seg om ting en ikke vet noe om. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 I naturen skal man ikke forvolde unødvendig skade. Så er man i utmark skal man være varsom og ikke drive "herværk" med dyr og planter. Dette er ulovlig og kan straffes. Men om du tramper på en maur osv er ikke straffbart. Men om du denger løs på en maurtue midt i skauen uten grunn er det faktisk ulovlig. Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Insekter er ikke regnet som dyr, men ødelegger man en maurtua så høres det ikke urimelig ut å få en bot. Lenke til kommentar
Bønne Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 (endret) ... Endret 6. februar 2017 av Bønne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå