Gå til innhold

Gammel kiste fra 1800 talet...ingen nøkler


KarmaZ

Anbefalte innlegg

Jeg vil anta at det er mange erfarne og smarte personer på dette forumet, derfor gjør jeg et forsøk.

 

Hvordan/hvor er det lurt å anbefale gamle ting? Da er det egentlig snakk om alt fra bøker, til verktøy og ellers annet gammelt. Spør igrunn dette spørsmålet når jeg pr. dags dato ikke har mulighet for å oppbevare alt i huset. Derfor søker jeg råd om evt. andre oppbevaringssteder, og måter.

 

Metall har jeg erfart med å bevare det ved å fette det, da tar ikke rusten makta på metallet. Men når det gjelder alt annet som ikke kan ligge overalt, pga. evt. skade...

 

 

Er også aktuelt å stelle istand et hus her for å få skikkelig bevaring. I og da med at det blir oppbevart 100% skikkelig. Uten skade som kommer i ettertid. Del gjerne deres erfaringer ved oppbevaring av diverse gamle ting :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Jeg har dirket opp mange gamle låser før. Det er veldig enkel.

 

Fremgangsmåte:

 

1. På gamle låser så er det et hull

2. Finn noe som passer inn i hullet feks en blyant

3. Stikk blyanten inn i hullet og begynn å snure i riktig rettning til du hører "klikk" da er låsen oppe.

 

Lykke til

Det er jo helt basic låser da, de fleste litt bedre låser har en plate med et hull formet som nøklen forran selve låsemekanismen slik at man trenger noe som ligner en nøkkel til å åpne låsen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...