KarmaZ Skrevet 6. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2009 Neeei, ikke så farlig igrunn. Tenkte bare på at jeg har tonnevis av verktøy og diverse fra den annerkjente skomakeren. Men det er ikke så nøye... NÅÅ kommer det iallefall bilder. Holder på med å laste opp. Så følg med de neste minuttene, så får dere se bilder fra kiste #2. Lenke til kommentar
KarmaZ Skrevet 6. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2009 Lister opp bilder som spoiler, ettersom de kan være av store sorten. Bemerk; at bildene er av elendig kvalitet, siden jeg benyttet mobilen i første omgang. En sikkert gammel fyrstikkeske, som jeg fant. Ikke så veldig tydelig skrift, men får duge. I fyrstikkesken fant jeg så et gammelt "Tuberkuløses Hjelpeorganisasjon Landsutlodning. Et eller annet jeg ikke direkte vet hva er. Men sikkert av noe pyntegreier. Tro det eller ei, men jammen santen fant jeg også en gammel snusboks! Haha... Denne pennen her som jeg fant, er sikkert ikke av de gamleste. Men er jo uansett kult å ha en skikkelig gammel, samt denne mer ny-moderne. Briller...o0 Utrolig nok en "zippo" leighter. Er iallefall mulighet for å fylle på den. Så antar det er en sånn slags. Til og med gnist i tingen og. Diverse... Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Det var et utrolig stilig emblem da! Lukter det gammelt også? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1nDPpQXNWW Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Du skal prøve og melde inn den der tippe lappen ?? Lenke til kommentar
KarmaZ Skrevet 6. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2009 (endret) Hvis interessen fortsatt er høy for diverse gamle ting, kan jeg til helgen gå en runde over det meste som kan være av interesse. Som gamle bøker fra 1700-1800-1900 tallet. Samt gamle redskaper, maskiner/vertkøy(relatert skomakerbransjen), gamle kasser/kister, briller ja og egentlig det meste. ^^ Det var et utrolig stilig emblem da! Lukter det gammelt også? Jaa, alt det der lukter gammelt. Merkelig lukt, så og si alt av gamle ting lukter gammelt. Merkelig at det er en egen lukt for det. ^^ Du skal prøve og melde inn den der tippe lappen ?? Jeg fant i sommer en Lottokuppong som min bestefar hadde levert inn i noe å 80 tallet. Og jeg tok bare en spansk en ved å levere den inn igjen, eksakt som den var. Og jammen santen vant jeg noen tusen kroner! Endret 6. mai 2009 av KarmaZ Lenke til kommentar
Ninjakos Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Bra fangst. Det ''våpenskjoldet'' var jo utrolig tøft. Er det ekte sølv tror du? Lenke til kommentar
sandydandy Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Jeg kan informere deg om at det som du kaller "pyntegreier" er mansjettknapper Til bruk i knapphullene på skjorteermer. Har for det meste gått ut av hverdagsbruk nå, men er veldig vanlig på bunader. Lenke til kommentar
KarmaZ Skrevet 6. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2009 Bra fangst. Det ''våpenskjoldet'' var jo utrolig tøft. Er det ekte sølv tror du? Ja, uten å sett så nøye etter, tror jeg nok det er sølv ja. Men noe sier meg at det skal være en eller annen plass på et klesplagg. Men noe mer vet jeg ikke :S Jeg kan informere deg om at det som du kaller "pyntegreier" er mansjettknapper Til bruk i knapphullene på skjorteermer. Har for det meste gått ut av hverdagsbruk nå, men er veldig vanlig på bunader. Stemmer det. Når du sier det, så er det jo det! Ser forøvrig ut som "mønsteret" er sånn gammeldags, eller har du ikke noe peiling på sånt? Lenke til kommentar
Painapple Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 (endret) Denne var da noe av det eldste slaget! Sorry måtte bare Endret 7. mai 2009 av Painapple Lenke til kommentar
KarmaZ Skrevet 7. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2009 Hehe! Kanskje ikke så passende i motivet. Men skitt -la gå! :-) Lenke til kommentar
RoXx Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Har du ikke åpnet flere kister enda!?!? I WANT TREASURE:) Lenke til kommentar
Strange_quark Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Forresten, noen som har hørt om Aurlandsskoen? Som blant annet Benny i Olsenbanden gikk i. Wikipedia NRK Jepp! Bestefaren min var skomakar og sydde aurlandssko! Lenke til kommentar
KarmaZ Skrevet 7. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2009 Forresten, noen som har hørt om Aurlandsskoen? Som blant annet Benny i Olsenbanden gikk i. Wikipedia NRK Jepp! Bestefaren min var skomakar og sydde aurlandssko! Er du fra distriktet da? Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 (endret) tøft "pyntegreiene" er vell masnjettknapper? mine favoritter: -zippo-lighteren -snus boksen -tippekupongen -burn-boksen som kom med på ene bildet^^ Endret 7. mai 2009 av 2ball(s) Lenke til kommentar
Runningback Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Må si dette var en meget spennende tråd. KarmaZ, du har vell ikke flere gjenstander og legge opp her? Samt kistene, er interesserte i hvordan de ser ut og jeg. Lenke til kommentar
Painapple Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 KarmaZ, du har vell ikke flere gjenstander og legge opp her? Samt kistene, er interesserte i hvordan de ser ut og jeg. Ja kan du ikkje ta bilde av selve kisten og? Lenke til kommentar
KarmaZ Skrevet 8. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2009 KarmaZ, du har vell ikke flere gjenstander og legge opp her? Samt kistene, er interesserte i hvordan de ser ut og jeg. Ja kan du ikkje ta bilde av selve kisten og? Jepp. Skal kjøre en Fotosession ikveld! :-) Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Artig å se litt historie hehe, gleder meg til mere Lenke til kommentar
KarmaZ Skrevet 8. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2009 Siden vi allerede har en sånn tråd, er det ikke flere som har gamle ting å vise fram da? Lenke til kommentar
sandydandy Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Jeg kan informere deg om at det som du kaller "pyntegreier" er mansjettknapper Til bruk i knapphullene på skjorteermer. Har for det meste gått ut av hverdagsbruk nå, men er veldig vanlig på bunader. Stemmer det. Når du sier det, så er det jo det! Ser forøvrig ut som "mønsteret" er sånn gammeldags, eller har du ikke noe peiling på sånt? Jeg synes det kan ligne på et slags bunadsmønster (uten å kunne plassere det noe sted i landet, men jeg vet jeg har sett bunader med tilsvarende mønster på søljer og knapper). Du kan jo prøve å sammenligne det med knappene fra bunader i distriktet der du bor, evt fra der eieren av kisten kom fra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå