syklitengutt Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Hei, jeg er på utkikk etter ett greit allaround objektiv til ett canon kamera jeg (30D). Jeg kunne tenkt meg noe rundt 18-200 ellerno, med grei brennvidde og rask autofokus og muligens bildestabilisator. Noen som har noen tips? Lenke til kommentar
CoconutJoiner Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 (endret) http://www.dpreview.com/lensreviews/canon_...3p5-5p6_is_c16/ 18-200, bildestabilisator, AF-S fokusmotor, passe byggkvalitet. Endret 21. april 2009 av shakudu Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Tamron 18-270 "IS" går for og være blandt de beste av alle superzoomene på markedet. Lenke til kommentar
syklitengutt Skrevet 21. april 2009 Forfatter Del Skrevet 21. april 2009 Det tamron objektivet så veldig fint ut. Eneste aberet er kanskje vekta? Tar endel varierte bilder, men savner mange ganger å komme nærmere objektet. Tar også mye naturbilder, og sportsbilder, aldri med stativ. Hmmm. Tenke tenke. Lenke til kommentar
syklitengutt Skrevet 21. april 2009 Forfatter Del Skrevet 21. april 2009 Ikke for å bumpe eller mase, men noen andre allaroundobjektiver som kan være noe? Bruken skal som sagt være litt av alt, fra egentlig nerme til litt lenger unna. Har fra før ett mye brukt tamron 17 - 50 2:8 IF som jeg er veldig glad i og regner med at kommer til å bli brukt mest, men vil gjerne ha ett å ha med i båten f.eks. der jeg kan ta bilder av de ombord og en på vannski bak. Vil derfor gjerne ha en med bildestabilisator. Lenke til kommentar
Knuty Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 ..bilder av de ombord og en på vannski bak. Vil derfor gjerne ha en med bildestabilisator. Bildestabilisator er ikke til særlig hjelp for objekter som flytter seg. Fungerer desidert best på ting som er stillestående, naturlig nok.. Lenke til kommentar
syklitengutt Skrevet 21. april 2009 Forfatter Del Skrevet 21. april 2009 Vet, men har tatt endel bilder med ett (ikke helt sikker men trur det var en 50 - 200 is fra canon) og merket stor forskjell på en 70 - 200 fra tamron tror jeg det var. Tar også mye naturbilder med solnedgang etc med litt lengere åpninger og da hjelper det stort. Lenke til kommentar
Knuty Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Jepp, for all del. Det er VELDIG greit å ha i mange tilfeller. Jeg elsker stabilisatoren på min 17-55 F/2.8 IS (Canon). Kombinasjonen av f/2.8 og en god IS er fantastisk. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Stabilisering er et must på sjøen,spesielt hvis du skal ta telebilder av skarv på en pæle eller sel eller holme eller skjær eller...... Det største aberet med såkalte superzoomer er at man er avhengig av bra med lys for å få raske nok lukkertider. Lenke til kommentar
syklitengutt Skrevet 24. april 2009 Forfatter Del Skrevet 24. april 2009 Må si det Tamron objektivet frister voldsomt.... Sikler fælt nå. Lenke til kommentar
ragive Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Har selv kjøpt Tamron 18-270. Kjempefornøyd så langt men det er ikke tatt mer enn ca 100 bilder.Riktig som det er sagt her tidligere, trenger nok en del lys. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå