Gå til innhold

Hvem skapte gudene?

Anbefalte innlegg

Ingenting som indikerer? Bortsett fra at vi er her og noen milliarder vitner du mener?

Ingenting som indikerer,nei. At vi er her indikerer at evolusjon gjennom naturlig utvelgelse finner sted. Og det finnes ikke milliarder av vitner som har sett den jødiske guden. Faktisk finnes ingen som har møtt den jødiske guden.

Og forresten:

Vel, vannet rundt disse hydrotermiske ventilene er vel omtrent på 400 *c, så de hadde vel levd av det vannet.

Du skjønner det sikkert, og bare gjør deg dum (håper jeg). Men disse hydrotermiske ventilene ville ikke vært der uten solen. Ikke vannet heller for den del.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Poenget er at ventilene er hjemmet til liv som lever uten energi fra solen.

Det er haugevis av mennesker som sier de har opplevd den jødiske og kristne guden.

At vi er her har lite med evolusjon å gjøre, det har mer med hvordan all massen og energien i universet oppstod.

Lenke til kommentar

Uten energi fra solen ville de varme kildene under vann ikke vært der, og da ville livet som var avhengig av kildene ikke hatt hjemmet sitt. Uten solen ville de altså ikke levd. De er med andre ord avhengig av energi fra solen. Hadde ikke solen gitt energi til jorden ville ikke disse livsformene hatt noe sted å bo. Det er solen som gjør at de kan leve der de lever. De kunne ikke levd der uten energi fra solen. Skjønner du?

Det er haugevis av mennesker som sier de har opplevd den jødiske og kristne guden.

Det er haugevis av mennesker rundt om på galehusene som hevder de er Napoleon Bonaparte.

At vi er her har lite med evolusjon å gjøre, det har mer med hvordan all massen og energien i universet oppstod.

At vi er her har alt med evolusjon å gjøre. Hvordan massen kom til, er det ikke det de skal finne ut med dommedagsmaskinen Large Hadron Collider?

Lenke til kommentar

Uten energi fra solen ville de varme kildene under vann ikke vært der, og da ville livet som var avhengig av kildene ikke hatt hjemmet sitt. Uten solen ville de altså ikke levd. De er med andre ord avhengig av energi fra solen. Hadde ikke solen gitt energi til jorden ville ikke disse livsformene hatt noe sted å bo. Det er solen som gjør at de kan leve der de lever. De kunne ikke levd der uten energi fra solen. Skjønner du?

Selvfølgelig kunne de ha levd der uten solen. Du kunne ha skrudd av solen i flere uker og jeg er overbevist om at det ville vært liv der fortsatt.

Opprinnelsen til ventilene har heller lite med saken å gjøre.

Det er haugevis av mennesker rundt om på galehusene som hevder de er Napoleon Bonaparte.

For all del, avfei dem som gale, men da inngår vel halvparten av jordas befolkning under stempelet ditt.

At vi er her har alt med evolusjon å gjøre. Hvordan massen kom til, er det ikke det de skal finne ut med dommedagsmaskinen Large Hadron Collider?

Nei, at vi er her har med at liv oppstod å gjøre, ikke hvordan det utviklet seg.

Large Hadron Collider prøvde å finne ut hvordan det er når partikler (les: masse) kolliderer i høy hastighet.

Lenke til kommentar
Selvfølgelig kunne de ha levd der uten solen. Du kunne ha skrudd av solen i flere uker og jeg er overbevist om at det ville vært liv der fortsatt.

Du skjønner det virkelig ikke da altså. Sterkt. Hvorfor skriver du ikke "solen kunne sloknet for godt og jeg er overbevist om at det ville vært liv der fortsatt"? Det måtte jo være tilfelle om de ikke var avhengig av solenfor å leve.

For all del, avfei dem som gale, men da inngår vel halvparten av jordas befolkning under stempelet ditt.

Jeg tror ikke halvparten av jordens befolkning hevder de har møtt den jødiske guden; men du står fritt til å dokumentere påstanden din.

Nei, at vi er her har med at liv oppstod å gjøre, ikke hvordan det utviklet seg.

Large Hadron Collider prøvde å finne ut hvordan det er når partikler (les: masse) kolliderer i høy hastighet.

Vi er her som et resultat av evolusjon.

Ang LHC og tilblivelsen masse, her er hvertfall hva wikipedia sier:

It is hypothesized that the collider will produce the elusive Higgs boson, the last unobserved particle among those predicted by the Standard Model. The verification of the existence of the Higgs boson would shed light on the mechanism of electroweak symmetry breaking, through which the particles of the Standard Model are thought to acquire their mass.

Lenke til kommentar

Du skjønner det virkelig ikke da altså. Sterkt. Hvorfor skriver du ikke "solen kunne sloknet for godt og jeg er overbevist om at det ville vært liv der fortsatt"? Det måtte jo være tilfelle om de ikke var avhengig av solenfor å leve.

Ingenting kan leve for evig så det er et helt urimelig krav du stiller.

Jeg tror ikke halvparten av jordens befolkning hevder de har møtt den jødiske guden; men du står fritt til å dokumentere påstanden din.

Jeg har aldri nevnt noen jødisk gud. Men om vi tar utgangspunkt i den jødiske guden finner vi fort ut hvor mange som tror på den. Og det er over halvparten.

http://www.adherents.com/Religions_By_Adherents.html

Og av de kan en regne med at det er en stor del som har opplevd guden.

Vi er her som et resultat av evolusjon.

Vi er her som et resultat av at liv oppstod. Evolusjon er en uviktig bi-årsak.

Ang LHC og tilblivelsen masse, her er hvertfall hva wikipedia sier:

It is hypothesized that the collider will produce the elusive Higgs boson, the last unobserved particle among those predicted by the Standard Model. The verification of the existence of the Higgs boson would shed light on the mechanism of electroweak symmetry breaking, through which the particles of the Standard Model are thought to acquire their mass.

Står det der at de prøver å finne ut hvordan masse oppstod i LHC?

Eller hvordan oppstod energi?

Lenke til kommentar
Ingenting kan leve for evig så det er et helt urimelig krav du stiller.

Jeg krevde ikke at organismene helt plutselig skulle oppnå udødelighet. Les det igjen: Hvorfor skriver du ikke "solen kunne sloknet for godt og jeg er overbevist om at det ville vært liv der fortsatt"? Det måtte jo være tilfelle om de ikke var avhengig av solen for å leve.

Jeg ba deg ikke om å anta at det du sa var riktig. Jeg ba deg dokumentere det.

Du har altså gått bort fra at vi er her fordi masse og energi oppsto. Shooting at moving targets is so cool :) Men vi er fremdeles her som et resultat av evolusjon. (Et par ganger til nå så er vi sikkert i mål he he)

Eller hvordan oppstod energi?

Er det to spørsmål, eller er det et slags forsøk på å komme deg inn på et sidespor? Men ja det står i sitatet "...acquire their mass". Jeg antar du kan lese engelsk.

Lenke til kommentar
Hvorfor skriver du ikke "solen kunne sloknet for godt og jeg er overbevist om at det ville vært liv der fortsatt"?

Fordi jeg ikke har kalkulert ut konsekvensene av at solen sluknet. Men jeg er ganske sikker på det ja, det ville dødd ut, men det ville vært liv der fortsatt.

Jeg ba deg ikke om å anta at det du sa var riktig. Jeg ba deg dokumentere det.

Nei, det gjorde du ikke. Men jeg ser at du ikke er interessert i å diskutere det mer.

Du har altså gått bort fra at vi er her fordi masse og energi oppsto. Shooting at moving targets is so cool :) Men vi er fremdeles her som et resultat av evolusjon. (Et par ganger til nå så er vi sikkert i mål he he)

Liv oppstod som en bivirkning av at masse og energi oppstod. Men du fokuserer på det nære, så jeg trekker det nærmere.

At vi er her som et resultat av evolusjon er en tom påstand, og det er like riktig å si at jeg er her som et resultat av at T-forden var sort.

Er det to spørsmål, eller er det et slags forsøk på å komme deg inn på et sidespor? Men ja det står i sitatet "...acquire their mass". Jeg antar du kan lese engelsk.

Står det der at de prøver å finne ut hvordan all masse oppstod i LHC? Svar er du snill.

Lenke til kommentar
Fordi jeg ikke har kalkulert ut konsekvensene av at solen sluknet. Men jeg er ganske sikker på det ja, det ville dødd ut, men det ville vært liv der fortsatt.

Dødt liv da eller? Det ville dødd ut, men fortsatt være i live? Det henger ikke på greip. Du må velge en av delene. Leve eller dø. Levende døde fins bare på film.

Nei, det gjorde du ikke. Men jeg ser at du ikke er interessert i å diskutere det mer.

Sitat: meg selv.

Så jo, det gjorde jeg.

Liv oppstod som en bivirkning av at masse og energi oppstod. Men du fokuserer på det nære, så jeg trekker det nærmere.

At vi er her som et resultat av evolusjon er en tom påstand, og det er like riktig å si at jeg er her som et resultat av at T-forden var sort.

Jeg tror ikke lenger du skjønner hva du skriver. Jeg gjør det ikke hvertfall.

Står det der at de prøver å finne ut hvordan all masse oppstod i LHC? Svar er du snill.

Jeg skal være enda snillere. Her har du linken. Les selv. Bevis at du kan engelsk. Klikkbar link

Lenke til kommentar

Dødt liv da eller? Det ville dødd ut, men fortsatt være i live? Det henger ikke på greip. Du må velge en av delene. Leve eller dø. Levende døde fins bare på film.

Men det finnes levende som vil dø ut, det vil vi også en dag :)

Men de ville levd etter at sola hadde blitt slått av for godt, ja.

Sitat: meg selv.

Så jo, det gjorde jeg.

Du opplyste om at jeg stod fritt til det. Du ba meg ikke om det, og det finnes for lite statistikk på området. Men du avfeier i alle fall en milliard som gale, det er jeg ganske sikker på.

Jeg tror ikke lenger du skjønner hva du skriver. Jeg gjør det ikke hvertfall.

Det er greit det. At jeg er her er et resultat av alle foregående hendelser, blant dem evolusjon. Og blant dem at t-forden var sort.

Jeg skal være enda snillere. Her har du linken. Les selv. Bevis at du kan engelsk. Klikkbar link

Du hoppet over spørsmålet igjen? Greit det.

Lenke til kommentar

Fordi?

Men du avfeier i alle fall en milliard som gale.

En eller flere former for psykiske lidelser, -ja.

Det er vell disse to som er mest aktuelle.

http://no.wikipedia.org/wiki/Vrangforestilling

http://en.wikipedia.org/wiki/Dependent_personality_disorder

Personer som hevder å ha møtt den jødiske gud eller har et personlig forhold til han, går under Grandiose vrangforestillinger

Endret av analkløe
Lenke til kommentar

Fordi?

Fordi det ligger masse energi lagret under jordoverflaten. De ville etterhvert ha dødd ut, men hvilke arter dør ikke ut?

Og ateister snakker om at vi kristne fremhever oss selv som så mye bedre enn alle andre?

Lenke til kommentar
Blizzard.

?

haha^^ seriøst? :p

nei.. det.. det blir jo helt teoretsik, da siden vi like godt kunne snakket om en gud fra eventyrene.

før eller siden må man uansett komme til den situasjonen der ting bare ble.. om gudene var her først blir en helt annen sak..

Lenke til kommentar

Fordi?

Fordi det ligger masse energi lagret under jordoverflaten. De ville etterhvert ha dødd ut, men hvilke arter dør ikke ut?

Vi snakker om at alt liv vil opphøre, og ikke om arter før eller senere vil dø ut.

Igjen, hvilke arter er uavhengig solen for å eksistere?

Forstår du spørsmålet nå?

Og ateister snakker om at vi kristne fremhever oss selv som så mye bedre enn alle andre?

Ser du ned på folk som sliter psykisk ozzy?

Du mener kristne skal fremheves og ikke likestilles med ateister mht. å sette diagnose på samme adferd?

Lenke til kommentar

Er det riktig dersom mange tror på det? Hvis du var kristen rundt år 100, var religionen din mindre sann da, siden så få trodde på guden din?

Hva med millioner av mennesker som vitner om andre guder enn din?

Lenke til kommentar

Fordi?

...

Hvilke arter dør ikke ut, spør du, når noen av artene du snakker om har levd i dypet der i hundrevis av millioner år?

Arten kunne ikke eksistert uten solen, og kan ikke fortsette å eksistere uten solen.

Dens eksistens er avhengig av solen, selv om enkeltindivider kan leve en liten stund DERSOM DET HAR VÆRT EN SOL I MILLIARDER AV ÅR.

Dessuten har mange, mange mange arter ikke dødd ut noen gang, de har utviklet seg til artene vi har i dag.

Endret av Andre1983
Lenke til kommentar

Er det riktig dersom mange tror på det? Hvis du var kristen rundt år 100, var religionen din mindre sann da, siden så få trodde på guden din?

Nei, men det var ikke en så sterk indikasjon på det.

Hva med millioner av mennesker som vitner om andre guder enn din?

Det styrker bare resonnementet om at det det finnes noe mer.

Hvilke arter dør ikke ut, spør du, når noen av artene du snakker om har levd i dypet der i hundrevis av millioner år?

Ja, de vil dø ut en dag de også.

Arten kunne ikke eksistert uten solen, og kan ikke fortsette å eksistere uten solen.

Arten hadde* ikke eksistert uten solen. Uten solen hadde vel jorda vært i en annen galakse nå, men det har vel mer med gravitasjon og masse å gjøre.

Jeg hadde ikke eksistert uten min mor, men jeg greier meg uten henne, men ikke evig.

Dens eksistens er avhengig av solen, selv om enkeltindivider kan leve en liten stund DERSOM DET HAR VÆRT EN SOL I MILLIARDER AV ÅR.

Solen var med i opprinnelsen av det levende samfunnet. Den er ikke avhengig av den da.

Dessuten har mange, mange mange arter ikke dødd ut noen gang, de har utviklet seg til artene vi har i dag.

De vil dø ut en dag de også :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...