DJViking Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Jeg prøvde å installere Linux på en minnepinne. Det gikk for seg greit, men jeg gjorde en feil med valget av oppstartslasteren GRUB. Istedet for at oppstartslasteren skulle bli installert på selve minnepinnen ble min systemdisk brukt. Jeg prøvde å gjenopprette oppstarten til Windows Vista fra installasjonsDVDen til OpenSUSE, men det endte med at jeg er nødt til å plugge inn minnepinnen for å få oppstartslasteren til å fungere ellers får jeg ikke opp Windows lenger. Noen som har en løsning på hvordan jeg kan gjenopprette oppstarten av Windows Vista på min systemdisk og hvordan jeg kan få GRUB installert på minnepinnen(PCen min skal være urørt etter installasjonen)? Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Dette er et Windowsproblem og hører hjemme i Windowsforumet. Tips: Gjennoppretting av Windows-systemfiler, bootloadere etc gjøres best med Windows-verktøy. Altså Windows-CDen din. Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 21. april 2009 Forfatter Del Skrevet 21. april 2009 Dette er et Windowsproblem og hører hjemme i Windowsforumet. Tips: Gjennoppretting av Windows-systemfiler, bootloadere etc gjøres best med Windows-verktøy. Altså Windows-CDen din. Problemet var todelt. Med tanke på at Linux var hovedfaktorern opprettet jeg dette emnet i GNU/Linux. Har ikke Windows CD da dette gjelder en bærbar PC med en OEM Windows. Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Du må nesten få tak i en Windows-CD og kjøre fixmbr fra kommandolinja Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 21. april 2009 Forfatter Del Skrevet 21. april 2009 Du må nesten få tak i en Windows-CD og kjøre fixmbr fra kommandolinja Jeg nedlastet et program kalt MbrFix som ser ut til å fungere med Vista. Får se om det virket når jeg tar en restart. Noen som har fått til å installere Linux på en minnepinne uten å "skade" boot på PCen? Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå