Cookie1 Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 (endret) Problemene begynte for ca. en uke siden. I Battlefield 2 opplevde jeg en merkelig lagg, hvor det virker som man "teleporteres" fram og tilbake når man beveger musa eller går fram og tilbake. Pingen derimot var helt fin (15ms på TV2-serverne). Denne laggen varte alt fra 30sek - 3 minutter før jeg fikk feilmeld "Your connection to the server has been lost." Problemet oppsto kun av og til i begynnelsen, men ble gradvis verre. Tenkte at noe var feil med selve spillet, så jeg ga opp og sluttet å spille. Nå merker jeg at problemet oppstår også ved vanlig bruk. I dag har det vært ekstra ille. Internett faller ut omtrent hvert 5. minutt, og er nede i ca. 2 minutter før alt fungerer normalt igjen... Jeg har bredbånd fra Get (XL, 17500/1500). Har prøvd å bypasse ruteren og koble en nettverkskabel rett i PC'en direkte fra modemet. Problemet er fortsatt der...virker nesten som det er verre hvis jeg bruker nettverkskabel... PS: Har også prøvd å restarte modemet utallige ganger, i tillegg til å powercycle alt som finnes. Endret 21. april 2009 av Cookie1 Lenke til kommentar
oleschmi Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 (endret) Bruker du kabel eller trådløst? Kan være en TP-kabel som er dårlig. Prøv å bytt ut en og en TP-kabel for å se om det hjelper. Er det like ille på lokalnettverket som på internett? Prøv å ping med argumentet -t, både lokal adresse og ekstern adress for å se om det blir brudd. Endret 21. april 2009 av oleschmi Lenke til kommentar
Cookie1 Skrevet 21. april 2009 Forfatter Del Skrevet 21. april 2009 Bruker du kabel eller trådløst? Kan være en TP-kabel som er dårlig. Prøv å bytt ut en og en TP-kabel for å se om det hjelper. Er det like ille på lokalnettverket som på internett? Prøv å ping med argumentet -t, både lokal adresse og ekstern adress for å se om det blir brudd. Har prøvd både trådløst og med kabel. Bruker nå kabel direktekoblet til modemet, har altså ikke noe lokalnett for øyeblikket. Har prøvd 3 forskjellige nettverkskabler. Samme resultat med alle tre. Lenke til kommentar
oleschmi Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Prøvd å bytte kabel fra modemet til "veggen"? Noen tips som du kan prøve: Prøv med en anne pc for å se om det er like ille. Oppdater drivere til nettverkskortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå