Vooon Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Jeg har et litt spesielt problem med relativt ekstrem lagging i enkelte tilfeller. Det er stort sett bare merkbart når laptopen starter etter at jeg har logget inn, og når den laster ikoner på programmer, enten på skrivebordet, i startmenyen eller i mapper. Jeg merker ingenting spesielt under lasting av spill el. Jeg tror problemet startet etter at jeg kjørte en windows oppdatering, men jeg har også spilt en del Europa Universalis 3 hvor laptopen blir veldig varm og vifta konstant kjører på maks. Kan dette ha skada cpu? Jeg har kjørt en grundig malware sjekk, og fått analysert loggfiler - ingenting. Har også kjørt processxp for å sjekke om det er noe som drar unormalt mye cpu eller ram, ikke noe avvik der. Pluss at jeg har kjørt en registerfragmentering, noe som så ut til å løse problemet, men nå er lagginga tilbake. Virus har jeg ikke. Jeg kjører WinXP Home edition, SP2 Intel Celeron M, 1,5 GHz 1 GB Ram ATI Mobility Radeon 9600, mener det er 64Mb Ram Noen forslag til hva som kan være problemet? Lenke til kommentar
Darthvulture Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 har du mye lagringsplass igjen på lokal harddisken?(C: antar jeg) Men hva slags antivirus,antimalware og antispywar har du brukt? Hvor lenge har du hatt problemer med pcen? det kan gått være at du ikke har god nok RAM for den nye oppdateringen, 1gb er jo ingenting i disse dager vil anbefale å oppgradere litt. Lenke til kommentar
Vooon Skrevet 23. april 2009 Forfatter Del Skrevet 23. april 2009 Jeg har ca 4,5 GB ledig på C:... Jeg kjørte Malwarebytes' Anti-Malware 1.36 og Trend Micro HijackThis v2.0.2, og har jevnlig kjørt Ad-Aware og Spyware for "rutinesjekk". Jeg har også AVG antivirus free... aldri hatt noe problemer med virus. Hvis jeg får virus vil jeg også bli kastet ut av nettet siden jeg er koblet opp på UiOs studentbynett. Jeg er rimelig sikker på at problemet startet etter at jeg installerte en eller annen sikkerhetsoppdatering for windows gjennom WinUpdate. Men jeg har også tynet cpu'n ved å kjøre spill... vet ikke om noe kan ha blitt overopphetet. Jeg er forsåvidt ganske sikker på at probleme startet etter en winupdate. Laptopen er vel drøyt 4,5 år gammel nå, men har kjørt som en klokke hele veien, har aldri spilt mye tungt på den. Tror faktisk ikke den støtter mer ram. Jeg ser for øvrig en viss mulighet for at det kan være på tide å tenke på å kjøpe nytt, men av økonomiske årsaker frister det ikke veldig på en stund. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå