Gå til innhold

Pekepinn: Stasjonær PC til 5000 kr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så, jeg tror jeg kjøper den, vet ikke helt enda, men dette er da noe :)

Edit: Noen som kunne funnet et minnekort som passer til den maskinen jornboss kom med? ( 500gb+ )

Og, kan jeg plusse på flere av feks. RAM'en og de andre og? Eller blir det for mye da?

Endret av -Adrian-
Lenke til kommentar
Edit: Noen som kunne funnet et minnekort som passer til den maskinen jornboss kom med? ( 500gb+ )

Og, kan jeg plusse på flere av feks. RAM'en og de andre og? Eller blir det for mye da?

Mener du Harddisk eller RAM eller?

Endret av Fred7555
Lenke til kommentar

Liksom, kan jeg ha flere av disse:

AMD Athlon 64 X2 7850 Black Edition

Asus M3A78-CM

Cooler Master Elite 330

GeIL Value DDR2-800 2048 MB (2STK)

OCZ StealthXStream 600 Watt

Samsung SH-S223F

Samsung Spinpoint F1 320 GB

Sapphire Radeon HD 4870 512 MB

For eksempel ha enda en av: Samsung Spinpoint F1 320 GB, Sapphire Radeon HD 4870 512 MB, GeIL Value DDR2-800 2048 MB.

Uten at det ødelegger systemet?

Lenke til kommentar

Det du ønsker er ikke logisk. Skal du ha større Harddisk, så tar du ut den som er foreslått og putter inn feks denne på 750 GB. PCen er ikke dimensjonert for 2 skjermkort; men allikevel vil 600W dra to stk HD 4870; men ikke hovedkortet. Hovedkortet har kunn plass til 1 stk skjermkort. Dersom HD4870 er for dårlig, setter du inn et annet feks GTX275 som er et ytelsesmonster.

Husk at forslaget var et rent budsjettforslag og optimalisert i forhold til det.

Endret av jornboss
Lenke til kommentar
320GB er jo ingenting nå.

Det kommer litt an på bruksvanene dine. Jeg personlig hadde før en musikksamling på over 20GB, før jeg slettet nesten alt til fordel for Spotify. Filmer og slikt tar jeg enten å (1) sletter etter at den er sett, (2) overfører til ekstern harddisk eller (3) brenner på DVD. Dokumenter er heller ikke særlig kjent til å ta altfor mye plass. Så faktisk klarer jeg meg med en 80 GB SSD for øyeblikket. Det finnes derimot de som bruker datamaskinen til ganske konkrete ting som opptar enormt med plass. Og selvfølgelig de som ikke rydder på datamaskinen, og lar søppelhaugen vokse evigt. Men 320 GB holder altså for en del mennesker. Og for de som det ikke gjør det, kan enkelt velge en større harddisk. ;)

@ Adrian: Den maskinen vil være ypperlig til å dra spillene som til nå er gitt ut. Det har seg derimot slik at utviklingen skjer rasende fort, og det finnes allerede kort som totalt utklasser HD 4870. Men slik er verden, og de fleste er best tjent med komponenter som er blant de beste, men ikke det absolutt aller beste.

Kabinettet er av en billig type, men den holder da mål. Du kan eventuelt bruke litt mer penger og velge Antec Three Hundred, som er lillebroren til den enormt populære Antec Nine Hundred. :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg tror oppsettet fungerer greit slik det er nå. Phenom II X4 940 får vente til neste tråd, der budsjettet vil ligge på 7500 kroner. :)

Har snart planer om å kjøpe ny pc til rundt den prisen og ser frem til den neste tråden din da:)

Synest denne tråden var særdeles bra

Håper det ikke tar for lang tid før du starter den neste tråden

Lenke til kommentar
Er det med lydkort?

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=97005

Og det er INGENTING som mangler? ( inne i boksen )

Tusen takk for all hjelp jeg har fått :D

Hei

De har endret prisen på hovedkortet; dyrere enn det var. Du har kjøpt et stort kabinett så jeg anbefaler dette hovedkortet fra MSI; MSI K9A2 CF-F. Det koster bare en femtilapp mer. ATX format og litt bedre utstyrt enn det andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...