Blåbær Skrevet 26. april 2009 Forfatter Del Skrevet 26. april 2009 Jeg syns slanke mennesker ser bedre ut enn feite mennesker om det var det du lurte på. Hva jeg personlig er har ingenting med diskusjonen å gjøre. Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 (endret) Leser du ikke hva jeg har skrevet, poengene mine er, spis mindre og spis bedre. Ikke at du skal til treningsstudio eller alt det andre. Men det er et poeng i det - for du generaliserer alle "feite" mennesker, og sier de er skyld i den globale oppvarmingen. Og det er ikke nødvendigvis en sammenheng i det artikkelen sier og den faktiske realiteten. Forbrenning og fysisk aktivitet er eksempler på to stikkord som gjør at et "slankt og vellykket" menneske, som du så fint påpeker i første post, kan forrurense langt mer enn en lat og lubben person. Så kommer også transport inn i bildet, som er den største miljøsynderen. Endret 26. april 2009 av HenHau Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Det er ytterst få av de som er feite som spiser sunn mat, ikke overspiser, ikke drikker masse brus/alkohol, sjokolade og godterier i fleng. Det fungerer rett og slett ikke sånn. Spiser man normal sunn kost, så eser man ikke ut. Jeg har spist relativt usunt i de siste åra, uten å ese ut. I tillegg har jeg tilbrakt den meste av tiden i sofaen, foran TV-en, med laptopen i fanget. Gnaflet i meg minst 2 poser potetgull i uka, minimum 1 liter brus hver dag. Selv ikke jeg har klart å ese ut å bli feit. I tillegg har jeg også drukket store mengder øl og whisky. Jeg tror ikke jeg er noe unikum akkurat, noen ytterst få har nok en eller annen sykdom som gjør at de eser ut, men flertallet gjør det fordi at de trykker i seg store mengder feit og usunn mat, rett og slett. Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 (endret) Oi, leste ikke posten din skikkelig. Har en ganske ulik historie selv egentlig. Etter studenttilværelsen startet for snart to år siden, har det blitt mer alkohol på meg enn kroppen har klart å forbrenne - og det jeg holder jeg på å snu nå. Men å skylde på at jeg som rund er skyld i den globale oppvarmingen, fremfor alle de "tynne" menneskene som daglig kjører bil ser ikke jeg logikken i. Endret 26. april 2009 av HenHau Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 (endret) haha^^ likte poenget ditt.. men jeg tror ikke dette er gjennomførbart.. de er vell i overtall? (i vesten) edit: jeg får meg ikke til å ta dette 100% alvorlig. håper ikke det var ment 100% alvorlig.. Endret 26. april 2009 av 2ball(s) Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Kanskje vedkommende bare ville provosere for å få en diskusjon. jeg tror uansett at mitt ekstra fett ville blitt gode lampeskjermer^^ Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Det er ytterst få av de som er feite som spiser sunn mat, ikke overspiser, ikke drikker masse brus/alkohol, sjokolade og godterier i fleng. Det fungerer rett og slett ikke sånn. Spiser man normal sunn kost, så eser man ikke ut. Jeg har spist relativt usunt i de siste åra, uten å ese ut. I tillegg har jeg tilbrakt den meste av tiden i sofaen, foran TV-en, med laptopen i fanget. Gnaflet i meg minst 2 poser potetgull i uka, minimum 1 liter brus hver dag. Selv ikke jeg har klart å ese ut å bli feit. I tillegg har jeg også drukket store mengder øl og whisky. Jeg tror ikke jeg er noe unikum akkurat, noen ytterst få har nok en eller annen sykdom som gjør at de eser ut, men flertallet gjør det fordi at de trykker i seg store mengder feit og usunn mat, rett og slett. fullstendig feil.. det er MANGE som ikke er feit som også ikke spiser sunn mat, drikker masse brus/alkohol. Dette er ren bullshit og det vet du selv.. Du sier jo selv at du har spist usunt, vært lat og "gnaflet potetgull i massevis uten å merket noe på vekten for den grunn. har jeg selv gjordt dette har det fått store konsekvenser for meg. Det er ikke så lett som FEIT = USUN MAT.... Lenke til kommentar
Athey Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Synes det blir idiotisk og generaliserende å si at "feite" folk spiser mye mer enn slanke folk. Trenger ikke spise potetgull og chips for å legge på seg. Men hva menes egentlig med sunn/usunn mat? Antall bokcalorier, fett og karhydrater? Jeg har selv slitt med vekta i en del år nå, men ikke før i fjor greide jeg å gå ned i vekt. Jeg kuttet ut godteri og begynte å spise mer og oftere. Har gått ned 7 kilo til nå, og er relativt fornøyd med kroppen min. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Kan folk ikke skjønne at det eneste som teller er kcal inn vs kcal ut. Usunn mat og sunn mat har ingen betydning, utenom at usunn mat oftest inneholder mer kcal per 100gram. Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Dette er bare helt LOL. Tenk på all maten som kastes i verden. Hørte jeg "logikk"? Er det noen her som kan det ordet og vet hva det betyr? Ikke det nei. Denne Phil Edward hevder også at tykke folk kjører mer bil en tynne. Latterlig. Hvor tar han det fra?? Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Denne Phil Edward hevder også at tykke folk kjører mer bil en tynne. Latterlig. Hvor tar han det fra?? Ganske enkelt fordi at muligheten for at en feiting forblir feit hvis han/hun trener med å f.eks gå seg en tur, eller gå til jobb. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 8. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2009 http://dinmat.aftenposten.no/content/view/full/27618 Mangel på omsorg er altså en av grunnene til at de blir fete. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå