Deem Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 (endret) Jeg skal fikse datamaskinen til sjefen (en fem år gammel hjemmebygget gammel dritt). Og jeg kommer ikke veldig langt når jeg ikke kan installere XP fra XP, den gikk i loop når det var igjen 37 min av installasjonen, ikke boote XP lenger (bluescreen når den loader), ikke boote fra CD rom, hverken resete bios eller bytte av cd-rom har fungert. Jeg satte harddisken i en annen maskin, og fikk installert og startet XP fra harddisken, så det virker ikke som om harddisken er problemet. Noen forslag til hva som kan være galt, og ting jeg burde prøve for å fikse det? Maskinen har et Abit NF7-S hovedkort Endret 25. april 2009 av Deem Lenke til kommentar
a_s1444 Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 driveren til cd-rom?? er den installert?? Lenke til kommentar
Deem Skrevet 21. april 2009 Forfatter Del Skrevet 21. april 2009 CD-rom har som regel ikke drivere men FW, har dessuten prøvd tre forskjellige cd-rom, inget hell. Og man skal kunne boote en maskin uten os fra cd, hvordan skulle man ellers innstallert os på en tom maskin? Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Kanskje et dumt spørsmål, men har du stilt CD\DVD-rom til 1. Boot Prioritet? Under Boot device priority. Lenke til kommentar
Deem Skrevet 21. april 2009 Forfatter Del Skrevet 21. april 2009 Jada, jeg har gjort så og si alt man kan tenke på. Det jeg egentlig lurer på er om det noe ganske komplisert og utenom det vanlige jeg kan prøve. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Kjør memtest86+ og sjekk om minnet er ok før du prøver noe annet. Lenke til kommentar
Deem Skrevet 23. april 2009 Forfatter Del Skrevet 23. april 2009 memtest viste ingen feil, så jeg har forsatt ikke kommet noen vei Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 memtest viste ingen feil, så jeg har forsatt ikke kommet noen vei Men da klarte du å boote fra cd om du klarte å starte memtest Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Kunne kanskje fortelle oss hva blåskjermen sier. Starter maskinen på nytt før du rekker å se den kan du skru den av ved å trykke F8 under boot og disable automatisk restart. Lenke til kommentar
Deem Skrevet 23. april 2009 Forfatter Del Skrevet 23. april 2009 (endret) Memtest kjørte av en eller annen grunn fra IDE cd-rom, jeg prøvde med min egen SATA dvd-rom og nå får jeg startet XP installasjonen. Men når installasjonen er nesten ferdig lastet og det står launching windows setup (eller noe i den duren), kommer bluescreen med denne beskjeden opp: *** Stop: 0x0000007B (0xF7C7A524, 0xC0000034, 0x00000000, 0x00000000) Endret 23. april 2009 av Deem Lenke til kommentar
novastrum Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 (endret) Du installerte OS-et på en harddisk når den stod inne i en annen maskin med annen hardware? Det fungerer i så fall svært dårlig. Under installasjonen av XP installerer den og registrerer den hvilke drivere som passer best til maskinvaren din, altså den maskinen den står i når den blir installert.Det er en dårlig løsning for å installere OS, med mindre du bruker Acronis eller lignende som mellomstasjon. Endret 23. april 2009 av novastrum Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 (endret) Du installerte OS-et på en harddisk når den stod inne i en annen maskin med annen hardware? Det fungerer i så fall svært dårlig. Under installasjonen av XP installerer den og registrerer den hvilke drivere som passer best til maskinvaren din, altså den maskinen den står i når den blir installert.Det er en dårlig løsning for å installere OS, med mindre du bruker Acronis eller lignende som mellomstasjon. Hva med å lese tråden før man svarer? Jeg har opplevd at enkelte kombinasjoner av harddisker og windows xp kan få maskiner til å slite noe enormt med å starte fra cd. En løsning (om du har s-ata disk) er å dra ut ledningen før du starter, og dytte den inn i det "Press any key to start from cd" kommer opp på skjermen samtidig som du trykker enter. Klønete? Ja. Funker? I noen tilfeller. Endret 23. april 2009 av Flimzes Lenke til kommentar
novastrum Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 (endret) Du installerte OS-et på en harddisk når den stod inne i en annen maskin med annen hardware? Det fungerer i så fall svært dårlig. Under installasjonen av XP installerer den og registrerer den hvilke drivere som passer best til maskinvaren din, altså den maskinen den står i når den blir installert.Det er en dårlig løsning for å installere OS, med mindre du bruker Acronis eller lignende som mellomstasjon. Hva med å lese tråden før man svarer? Hva med å heller lese det jeg skriver før du svarer? Jeg spør om det er dette han har gjort: Jeg satte harddisken i en annen maskin, og fikk installert og startet XP fra harddisken, så det virker ikke som om harddisken er problemet. Jeg sier ikke at han har forsøkt å boote på dette OS-et, jeg sier bare at det i så fall er en dårlig idé. Endret 23. april 2009 av novastrum Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Info fra bill http://support.microsoft.com/kb/324103 Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Du installerte OS-et på en harddisk når den stod inne i en annen maskin med annen hardware? Det fungerer i så fall svært dårlig. Under installasjonen av XP installerer den og registrerer den hvilke drivere som passer best til maskinvaren din, altså den maskinen den står i når den blir installert.Det er en dårlig løsning for å installere OS, med mindre du bruker Acronis eller lignende som mellomstasjon. Hva med å lese tråden før man svarer? Hva med å heller lese det jeg skriver før du svarer? Jeg spør om det er dette han har gjort: Og siden du spør om det har du ikke lest tråden. Han har et problem, pcen hans nekter å starte fra windows cden, og de gangene den gjør det så får han bluescreen under installasjon. Så kan du gi forslag derfra. Han testet den i en annen pc og prøvde å installere windows på den pcen på den harddisken, og det gikk fint, altså er harddisken antakeligvis ikke problemet. Lenke til kommentar
Deem Skrevet 23. april 2009 Forfatter Del Skrevet 23. april 2009 (endret) Jeg fikk installert ubuntu, det er bare Windows som ikke vil tydeligvis. Jeg har brukt XP-cden min på andre maskiner, og det er ikke noe galt med den. Endret 23. april 2009 av Deem Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå