Thor. Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Hei. Har en tekstfil som inneholder ca 300 linjer med hver sin "id", Denne ID-en skal brukes i et script men jeg ønsker å bruke delims for å ta hver enkelt linje istedet for å hardkode alt inn i et batch. Dette hadde halvert arbeidstiden for jeg må gjenta dette engang iblandt. Håper noen kan hjelpe. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Hvis du absolutt skal ha separert tekstfil så foreslår jeg å lage en vbs-fil da den kan lese linje for linje. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 (endret) Her, denne gjør det du skriver etter "do" med hver linje i source.txt, variabelen til linja blir %%f for /f "delims=~" %%f in (source.txt) do noe med variabelen %%f Endret 21. april 2009 av aklla Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 24. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2009 Hei igjen og takk for svar, litt sent men.. Jeg har benyttet meg av denne koden en god stund nå men jeg sliter med å summere en hel tekstfil med bare tall. Skal jeg regne sammen (bare addere) for eksempel disse tallene: 24 84720 120 2360 192 5080 5676 7256 2296 2340 Så blir resultatet 2340. Koden: @echo off set total=0 :top cls echo. Set /P fil=Fil: if exist %fil% goto next goto top :next for /f "delims=~" %%f in (%fil%) do set /A total=+ %%f Echo %total% pause Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå