Binders' Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Da er snart tiden inne for kjøp av scooter/moped. Har sett litt på brukte racing mopeder. En Aprilia RS 50 og en Derbi GPR. Begge leveres med trim om det ønskes så jeg lurer på om jeg bør gå for en av de eller gå for helt ny racing med trim? Vil det se dumt ut med en racing som går i 90-100? vil det evt. være et bedre alternativ å kjøpe scooter uten trim? Eller en SM sykkel med/uten trim? Er litt i tvil om hva som vil lønne seg. Har egentlig mest lyst til å kjøre fort lovlig, men med racing må man nesten ha trim. Vet ikke om det er noen scooter/moped som gjør noe særlig mer enn 45-50 lovlig heller. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 hadde lett valgt derbi gpr istede. den rsen var veldig overpriset. Lenke til kommentar
-deleted- Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Har du seriøst lyst på en Aprilia RS 50!??! så dyr som den var så kunne du ha tatt lett lappen azz Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 lett mc blir jo mye dyrere lappen koster mellom 10k og 20k noen som suger å kjøre bruker enda mer. lett sykkel koster fra 20k-80k så er mye forsjell. Lenke til kommentar
-deleted- Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 er du smart, så kan du få det til 50000, er ikke umulig, kjøper du en brukt lett-mc, så kan det være mye å spare Lenke til kommentar
Tjorven #138 Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Om du skal kjøpe deg moped så kjøper du deg en Honda SFX! Lenke til kommentar
X-ander Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 synes Apriliaen ser veldig fin ut, har prøve kjørt en slik en og likte den godt. jeg har villet godt for en trimmet moped viss du ikke skal ta lett lappen. Lenke til kommentar
Reppemarkus Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 (endret) Hei Er kompis med han som skal selge Rs'en. Er du ute etter noe som henger på det meste av 125 kubikere så er den det rette verktøyet, den går ganske godt Endret 21. april 2009 av Reppemarkus Lenke til kommentar
-Perry- Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 22 hester i en 50 kubikk? da går den mer enn 100. Lenke til kommentar
Binders' Skrevet 21. april 2009 Forfatter Del Skrevet 21. april 2009 Vil bare si, lett blir det uansett ikke... Så dyrt! Hverfall, jeg har egentlig mest lyst på R sykkel da de ser tøffest ut. Men vil det ikke se dumt ut med R sykkel som går i 100? Er det slik at nesten uansett om man kjører R ellr SM trimmer man? Jeg mener, vil man bli sugen etter mer fart å trimme selv om man egentlig ikke hadde tenkt til det? Høres ut som de fleste som kjører en av delene trimmer. Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 22 hester i en 50 kubikk?da går den mer enn 100. er ikke 22hk selv om det står det. når du kjøper en sylinder skriver dem alltid mer en du klarer å få ut av den. alt må være 100% optimalt for sylinderen og instilligene må være 100% noe vanlige folk ikke klarer. de 22hk som påstås her er på veiva som ikke er så mye på hjulene. den holder sikkert følge med noen slappe originale lett mc. prøver ikke å være veldig negativ her, men det er slik det er. er mange grunner til å kjøpe gpr'en i stede. den er kjørt MYE mindre, ikke trimmet nesten, kun effektanlegg. den er 4 år nyere og penere. Lenke til kommentar
Binders' Skrevet 21. april 2009 Forfatter Del Skrevet 21. april 2009 22 hester i en 50 kubikk?da går den mer enn 100. er ikke 22hk selv om det står det. når du kjøper en sylinder skriver dem alltid mer en du klarer å få ut av den. alt må være 100% optimalt for sylinderen og instilligene må være 100% noe vanlige folk ikke klarer. de 22hk som påstås her er på veiva som ikke er så mye på hjulene. den holder sikkert følge med noen slappe originale lett mc. prøver ikke å være veldig negativ her, men det er slik det er. er mange grunner til å kjøpe gpr'en i stede. den er kjørt MYE mindre, ikke trimmet nesten, kun effektanlegg. den er 4 år nyere og penere. har du noen formening om hvor fort gpr'n som jeg har linket til går? sånn ca? Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 original 45-50 med effektpotta som følger med, tror jeg den går ca 80-100 varierer litt. Lenke til kommentar
Binders' Skrevet 21. april 2009 Forfatter Del Skrevet 21. april 2009 GPR frister veldig. Noen som kan uttale seg om hvordan den er å sitte på, og hvordan den takler svinger ved høyere hastigheter? "Politisperre", kan det redde meg fra bot om jeg må opp på tralla? Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 poltisperra kan redde deg ja, men du må kun bruke den i nødstilfeller, rissikerer å ødelegge det eletriske på mopeden med den. men det er billigere en trimbot på 4200kr. jeg fåreslår at du kontakter han som selger den og får prøvd den Lenke til kommentar
Binders' Skrevet 22. april 2009 Forfatter Del Skrevet 22. april 2009 (endret) Hvor fort går GPR uten trim? Er TZR et bedre valg framfor GPR? Hvorfort gpr TZR utentrim/med trim? Endret 22. april 2009 av Binders' Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 tror gpr'en går litt bedre originalt. det er litt forsjellig fra motor til motor. uplombert er det vel også ganske likkt vet ikke. selv ville jeg valgt gpren da det er en mye nyere modell med nytt design. tzr begynner å bli noen år. Lenke til kommentar
Binders' Skrevet 22. april 2009 Forfatter Del Skrevet 22. april 2009 (endret) tror gpr'en går litt bedre originalt. det er litt forsjellig fra motor til motor. uplombert er det vel også ganske likkt vet ikke. selv ville jeg valgt gpren da det er en mye nyere modell med nytt design. tzr begynner å bli noen år. Er det mulig at en GPR kan klare mellom 40-50 oppover, holde ca 50 på flata og over 60 nedover? Eller håper jeg får mye nå? *edit* de hastighetene orginalt.. Endret 22. april 2009 av Binders' Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 original farta på gpr er ca 50-60 på slettta vil jeg tro. ned bakker er litt forsjellig. vet folk har presst originale mopeder i 75 ned bakker. oppover er ikke så lett å si kommer litt an på bakken, men regnmed at det kan gå veldig tregt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå