TekniskFeil Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 (endret) Yo, installerte Windows 7 her forleden. Alt funket perfekt ved første startup. Hadde nett osv. Alle andre maskinene i Huset hadde også nett. Så gikk den i "Dvale" og når den kom tilbake igjen funket ikke nettet. Jeg RSet PCn. restartet og resatte rutern. Inettet funker på alle andre maskiner men ikke min. Hvorfor!? prøvd å laste ned vistax64 drivern fra asus sine egne sider men ingen forskjell når jeg prøvde å installere dem. W7 gir forøvrig tilbakemeldingen: At den har net men ingen internett access Kjørte ipconfig /all og fikk opp at jeg ikke har en default gateway Prøvde å sette denne på ruterns ipadresse: 192.168.1.1 gi meg selv en egen ip 192.168.1.100 Men det funker fortsatt ikke. Jeg ga opp. Tenkte fuckit. reformaterte igjen. Denne gangen kom ikke internet på i det hele tatt.. Jeg har altså ikke hatt nett siden førstegang den gikk i dvale.. Prøvd forskjellige porter på både rutern og PCn (har 2) og byttet ethernet ledning. Takk for all hjelp<3 PS: Rutern er WRT160N PCn har et asus striker ii formula hovedkort nVidia chipsetet er installert 6gbRAM 2x500GB HDD Creative SB xfi lydkort nvidia 280 GTX GFxkort hope this helps Endret 21. april 2009 av TekniskFeil Lenke til kommentar
Bønne Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 (endret) ... Endret 6. februar 2017 av Bønne Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Fungerer det med Vista-drivere på Win7 da? Ja det er Vistadriver man skal bruke. Lenke til kommentar
Bønne Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 (endret) ... Endret 6. februar 2017 av Bønne Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Microsoft har tatt til vettet etter alt kaoset som ble ved overgangen fra XP til Vista. Da byttet man ut omtrent alt av drivere og fikk så mange problemer at operativsystemet omtrent floppet bare av den grunn... Når det gjelder problemet til trådstarter så vil jeg tipse om at det kan lønne seg å slette IPv6 på nettverkskortet. Dette fører nemlig til at man kan få problemer med å få hentet gateway eller DNS-adresser om jeg ikke husker feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå