Gå til innhold

Hvordan få foten innenfor IT?

Gjest Slettet+19283741

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+19283741

Jeg er vandt til å ha fast inntekt og ønsker helst ikke å studere ved skole på heltid i ett år, da jeg kommer til å få fritak fra engelsk, matte, norsk osv (har dette fra før, GK + VK1 tømrer). Hvilke alternativer kan jeg velge? Har prøvd å finne ett nettstudie eller deltidsstudie med IT, men jeg kan ikke finne noen som tilbyr den samme utdanningen som fåes ved skoler, men kurs innen sertifiseringer. Er det virkelig så få som er som meg at det ikke finnes nett undervisning e.l? Burde jeg satse på sertifiseringer i stedet?

Er pr. dags dato arbeidsledig. Vet at man kan få støtte av NAV til EUCIP. Leste ett par artikler om det på hardware.no. Det virker som dette ikke er noe å satse på, uten at jeg er helt sikker. Noen sammenligner det med datakortet som vistnok ikke skal være verdt pappiret det er skrevet på.

Jeg kan ikke spesielt mye om avanserte ting. Jeg vet f.eks. hvordan man logger seg inn på en ruter, åpne porter, fikse små problemer for venner og familie som skriver problem, vista/xp som slår seg vrang o.l. små problemer. Jeg er ingen ekspert, men jeg føler meg over gjennomsnittet på gata.

Er det noen som tør å si hvor jeg bør begynne? Skole? Sertifiseringer? Prøve å søke uten noen pappirer?

Takker for all hjelpen jeg kan få.

EDIT:

Jeg er ikke ute etter å søke på drift, applikasjonsutvikling e.l. da dette ligger over mitt nivå. Jeg sikter meg inn på en 1.support linje eller lignende "nybegynner" jobb. Med tiden kunne jeg tenke meg å drive med drift, muligens.

Endret av Slettet+19283741
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Vel jeg har en kompis som tar allmenn påbygning og planlegger å studere informatikk på UIO. Det er et fireårig innsats som jeg mener vil betale seg til slutt. Det blir ikke lett i det hele tatt men det vil nok betale seg i lengden. Finanskrisen slipper sannsynligvis grepet innen den tid.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Vel jeg har en kompis som tar allmenn påbygning og planlegger å studere informatikk på UIO. Det er et fireårig innsats som jeg mener vil betale seg til slutt. Det blir ikke lett i det hele tatt men det vil nok betale seg i lengden. Finanskrisen slipper sannsynligvis grepet innen den tid.

Så han hopper over IKT på VGS og går direkte på bachelor grad?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...