tante_olga Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 Jeg booter PC'en med CD1 fra RH9 og velger grafisk installasjon og alt er såre vel. Så skal jeg partisjonere HD og velger at dette skal gjøres automatisk og får feilmeldingen "Partitioning failed: Could not allocate partitions as primary partitions" (får forresten samme feil når jeg prøver og partisjonere manuelt). Jeg har i dag en HD og har allerede Windows 2000 installert der, men jeg har tidligere med hell lagt in Mandrake sammen med W2000 på denne HD (Har forlengst fjernet Mandrake og formatert HD etterpå). Kan noen hjelpe meg? som tillegs opplysning kan jeg si at jeg får opp en dualboot meny som det stor Windows 2000 to ganger under hverandre som ikke forsvant selv etter formatering (kan dette hindre noe primary partition) Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 Hvis du har hele disken fylt opp med NTFS partisjoner, så kan ikke linux resize disse. Da må du bruker Partition Magic eller andre NTFS-resizable programmer... Resizing av FAT, derimot, burde ikke by på problemer... Ellers så kan du jo se hvorfor SuSE er bedre enn RedHat som nybegynner distro... MarcelSB Lenke til kommentar
iDude Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 Ellers så kan du jo se hvorfor SuSE er bedre enn RedHat som nybegynner distro... MarcelSB Skal vi høre dette hver gang noen prøver å legge inn noe annet enn SUSE nå ? Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 Mandrake 9.1 og ASPLinux har en NTFS-resizer i installasjonsprogrammet... Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 Hehe Nei skal slutte opp jeg. Syns bare det er synd at folk skal få et såpass dårlig første møte med Linux som RedHat gir dem... MarcelSB Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 Mandrake 9.1 og ASPLinux har en NTFS-resizer i installasjonsprogrammet... Så kult. Det hadde ikke jeg fått med meg... Hvis man nå kan resize NTFS med Linux, hvorfor i huleste kan man ikke skrive til det da? MarcelSB Lenke til kommentar
mandela Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 Skal vi høre dette hver gang noen prøver å legge inn noe annet enn SUSE nå ? ja og mdk som en fin nr.2 for nybegynnere Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 Mandrake 9.1 og ASPLinux har en NTFS-resizer i installasjonsprogrammet... Så kult. Det hadde ikke jeg fått med meg... Hvis man nå kan resize NTFS med Linux, hvorfor i huleste kan man ikke skrive til det da? MarcelSB Trur det er lettere å resize enn å skrive. Resizeren som er i ASPLinux er en tdiligere versjon av det kommersielle programmet Acronis OS Selector (De bruker 5.0) De har vel ikke funnet helt ut av inodesystem o.l... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå