Movieheart Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Begynner å få en del musikk i samlingen min noe som gjør at 2GB blir litt for lite lagringsplass på mobilen. Har derfor tenkt å kjøpe meg et litt større kort. Skjekket litt på komplett.no og fant kort opp til 16GB, men under kommentarene stod det at man måtte skjekke om mobilen støttet så store kort før man bestilte. Så er det noen som vet hvor store kort min SonyEricsson W580i støtter? Og med det samme vi er inne på musikk. Finnes det gode løsninger for å høre på musikk fra mobilen i bilen? Altså overføre til anlegget i bilen. Har lest litt om sånne dingser som overfører via radiofrekvenser, men mener å huske at disse ikke gav så veldig god lydkvalitet. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 W580i takler ikke 16GB minnekort, men tror det skal gå med opp til 8GB. FM-Senderen/dingsen til Sony Ericsson heter MMR-70, pris finner du i Prisguiden Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 21. april 2009 Forfatter Del Skrevet 21. april 2009 Har du noen erfaringer med slike radiosendere? Er det verdt investeringen? Fant en liste på sonyericsson.com hvor det stod at W580 hadde opp til 4GB støtte. Det stod ikke noen i bak nummeret, men det har vel ikke noe å si for kompatibiliteten? Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Har ikke noe særlig erfaring med slike FM-sendere, var på bilferie en gang med en som hadde en FM-sender til iPod-en sin, og jeg syntes det virket helt greit. Men kvaliteten blir altid best med en fast tilkobling. Mange telefoner som støtter f.eks 4GB virker også fint med 8GB, eller de kan virke slik at du får 6GB ut av et 8GB kort. Har ikke testet 8GB kort på W580i selv, men artikkelen til Wikipedia sier den skal takle 8GB. Men nå skal man ikke ta alt som står på Wikipedia som beinharde fakta. Så jeg ville forsøkt og finne et 8GB kort og testet med før jeg gikk til innkjøp av det. Mulig noen på forumet her har testet det ut. Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 21. april 2009 Forfatter Del Skrevet 21. april 2009 Hadde vært fint med en bekreftelse får jeg går til innkjøp ja. Har desverre ikke noen mulighet til å teste det ut selv. Hadde vært utrolig bra om det passet med et 8GB kort. 4GB blir liksom bare sånn akkurat nok så jeg får ikke plass til å legge til noe mer musikk i fremtiden. Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 21. april 2009 Forfatter Del Skrevet 21. april 2009 Har lest litt rundt på diverse forum og slikt. Det ser ut til at flesteparten sier at 8GB støttes så jeg tror jeg går for den. Jeg kan vel returnere kortet om det ikke funker. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Jeg har vært borti ganske mange SE-telefoner siden 2004, og jeg tror at det meste som har blitt lansert de seneste to årene støtter 8 GB. Selv en tre år gammel M600 klarte 8 GB etter å ha oppgradert SW. Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 26. april 2009 Forfatter Del Skrevet 26. april 2009 Fikk minnekortet på 8 GB her om dagen og har testet litt nå. Når jeg setter inn kortet i mobilen og trykker på minus tasten for å få opp informasjon om telefonen og hvor mye plass som er ledig, står det at det kun er 4 GB ledig. Så da er det vel slik at telefonen ikke takler mer enn 4 GB da? I så fall hva skjer om jeg legger inn mer enn 4 GB på kortet? Er det enkelte ting som vil bli utelatt? Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Ikke godt og si, vet du om du har siste software versjon på telefonen din? Eller så tror jeg du må gjøre et lite eksperiment her, og fylle den med omtrent 8GB musikk, for å så se hvor mange sanger du får opp. Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 27. april 2009 Forfatter Del Skrevet 27. april 2009 Er ikke helt sikker på om jeg har siste software versjon. Åssen kan jeg skjekke det da? Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 (endret) Software verjon kan sjekkes ved og trykke følgende taste kombinasjon: > , * , < , < , * , < , * (høyre, stjerne, venstre, venstre, stjerne, venstre, stjerne) Så under SOFTWARE INFO eller noe sånt. Men hva som er siste versjon, er jeg ikke sikker på, så enkleste er muligens og ta backup med PC suit,eller kopiere det meste til minnekortet, og prøve kjøre en oppdatering med SE Update Service. Da sjekker den selv om den har siste versjon, og oppdaterer dersom det trenges. Men tviler litt på om det er det som er problemet, har større tro på at den bare viser 4GB som ledig minne, og at det faktisk bare er og fylle på med mere, jeg ville testet det først. edit: leif x3 Endret 27. april 2009 av Blunderguff Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 27. april 2009 Forfatter Del Skrevet 27. april 2009 Det gikk fint å legge inn alle sangene på minnekortet. Jeg fant alle via filbehandlingen på mobilen også. Det virker dog som om musikkspilleren ikke takler det helt da. Når jeg velger alle sangene står det at jeg kun har 199 sanger, når jeg egentlig har rundt 900. Samtidig går den litt treg, men det er vel bare å forvente når det er såpass mange sanger innpå der. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 199 sanger? Det er jo bare rundt 1GB, fikk du plass til flere enn det tidligere? Du kan jo førsøke en software update, eller så får du lage spille 5 lister med 199 sanger i hver om det virker da.. Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 28. april 2009 Forfatter Del Skrevet 28. april 2009 Jeg finner alle sangene i musikkspilleren. Det er bare det at når jeg velger alle sangene i en spilleliste så står det at det kun er 199 sanger. Men når jeg blar gjennom listen ser jeg at det er mye flere sanger enn 199 der. Så det er nok en liten bug eller noe sånt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå