Gå til innhold

Finne frem i Bergen

Anbefalte innlegg

Trenger hjelp til å finne frem i Bergen. Skal ta flybussen til Bergen Sentrum fra Flesland, og skal deretter på ett eller annet vis komme meg til Vestre Strømkaien 10, altså Bergen Maritime vgs. Så, noen som er lommekjent i Bergen her?

Er det langt å gå fra sentrum til dit, går det rutebuss i nærheten - evt. hvilken buss?

På forhånd takk. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Trenger hjelp til å finne frem i Bergen. Skal ta flybussen til Bergen Sentrum fra Flesland, og skal deretter på ett eller annet vis komme meg til Vestre Strømkaien 10, altså Bergen Maritime vgs. Så, noen som er lommekjent i Bergen her?

Er det langt å gå fra sentrum til dit, går det rutebuss i nærheten - evt. hvilken buss?

På forhånd takk. ;)

http://www.gulesider.no/kart/#lat%3D670034...t%26tab%3Droute

Vil si dette er gåavstand. Her finner du veibeskrivelse fra Kaigaten. Kaigaten ligger ved Festplassen. Dit klarer du å finne veien. Lover. Det er den plassen ved det vannet på kartet. Høy statue av en eller annen fyr der.

edit: Gulesider beregner vel bilvei, men du burde likevel klare deg med dette kartet.

Endret av Lars
Lenke til kommentar

Om du hopper av på bystasjonen så kan du gå inn på kjøpesenteret og ned i undergangen som om du følger den rett frem og til høyre i enden vil ta deg til andre siden av veien (mulig det er skiltet til flybuss, det er jeg ikke sikker på). Da er du i vestre strømkaien. Den maritime skolen ligger helt i enden av denne. Gå mot og forbi busstoppene (da vet du også hvor flybussen stopper når du skal til Flesland igjen). Det er det store bygget på venstresiden, på andre siden av veien av legevakten.

Lenke til kommentar
Om du hopper av på bystasjonen så kan du gå inn på kjøpesenteret og ned i undergangen som om du følger den rett frem og til høyre i enden vil ta deg til andre siden av veien (mulig det er skiltet til flybuss, det er jeg ikke sikker på). Da er du i vestre strømkaien. Den maritime skolen ligger helt i enden av denne. Gå mot og forbi busstoppene (da vet du også hvor flybussen stopper når du skal til Flesland igjen). Det er det store bygget på venstresiden, på andre siden av veien av legevakten.

Ahh ... Supert! Da skal jeg klare å finne det. Takk. :)

Lenke til kommentar

hvis du hopper av på bystasjonen, snur deg slik at du ser sørover (vekk fra sentrum) så ser du rett på Bergen Maritime vgs. Gå gjennom tunnellen/undergangen som Thlom forteller om, men du behøver ikke gå INN på kjøpesenteret, siden tunnellen også har en inngang på siden av bystasjonen der hvor bussen stopper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...