Steamed Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Jeg vil begynne å trene når jeg ser ned på den feite magen min. Tror jeg skal kjøpe meg en benk for å drive med litt benkpress. Men kommer ikke til å kjøpe et helt treningsstudio i huset ! Jeg bor ganske langt unna de nærmeste treningsentrene. 1-2 timer med en kjapp bil ? Jeg lurer på om dere kan hjelpe meg med å trene. Har egentlig ikke mye peiling på trening eller metoder, håper dere forklarer hva man gjør i dem. Jeg vil trene : Mage, Armer, Føtter. Armene vil jeg spesielt trene, er bra og imponere andre med sterke armer ! Jeg vil også ha en strammere mage. Føttene trener jeg kanskje ved litt sykling ? Håper dere kan legge ut et treningsprogramm som jeg kan følge. Men har ikke tid 24/7 Mandag - Fotballtrening 1 time. Tirsdag - Onsdag - Fotballtrening 1 time. Torsdag - Fredag - Lørdag - Søndag - Bruker noen ganger å være bort i helgene. Jeg spiser ganske sunt.. Jordbær syltetøy, skinke, mårpølse (vet ikke om det heter det, en lang pølse skjært opp i biter) Osv. Men godterier osv kommer også ned :/ Vekten tipper opp på 50. Håper du/dere kan sette opp et treningsprogram ? Anbefale noe å spise ? Osv. Takk. Ps: Noe annet du lurer på angående vekt osv, bare spør. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Godterier, syltetøy og mårpølse er ikke sunt. Regner med at du bruker sistnevnte som pålegg på brødskiva, noe som heller ikke er sunt. For å bli kvitt det du referer til en feit mage må du drive med fettforbrennende aktiviteter, og da er ikke treningsstudio nødvendig. Dette vil også gjøre deg fastere. Kosthold må settes opp etter din alder, høyde og vekt. Lenke til kommentar
Steamed Skrevet 21. april 2009 Forfatter Del Skrevet 21. april 2009 (endret) Alder - 13 år Høyde - 168 cm Vekt - 50 kg Vil gjerne bli sterkere i armer. Noe bra trening ? Endret 21. april 2009 av Steamed Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Etter min mening er du for ung til å trene styrke. Lenke til kommentar
tamw Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 for å bli tynnere / komme i bedre form kan du bynne med kondisjons trening.. for eksempel jogging og sykling. armhevninger og situpps, dær får du jo fin trening i mage, overkroppen og armer. kanskje kjøp deg noen manualer som du kan øke/minske belastningen på, og gjør litt research på forskjellige øvelser. youtube har mange videoer som kan hjelpe.. 50kg er jo ganske lett da, husker ikke helt hva jeg veide da æ var 13 men... husk bare å bynn forsiktig med treninga så du ikke får plager i muskler og ledd senere, og tøy ut etter trening Lenke til kommentar
Steamed Skrevet 22. april 2009 Forfatter Del Skrevet 22. april 2009 Tenkte før at "manualer" var slike manualer man leser ;P At man tok to manualer å løftet opp og ned. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Godterier, syltetøy og mårpølse er ikke sunt. Regner med at du bruker sistnevnte som pålegg på brødskiva, noe som heller ikke er sunt.Synes dette blir for grovt. Om man ikke kan spise syltetøy eller pølse, hva da? Greit, pølsen er mettet fett men det er protein. Syltetøyet er jo bare skviste jordbær? Hva er sunt pålegg vil jeg vite da! Etter min mening er du for ung til å trene styrke. Hvor gammel er TS, finner ikke i førstepost. Jeg begynte som 16 1/2 åring, 64 kg, 177cm, synes du jeg var for ung? Lenke til kommentar
Nash Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Står i 3. post. ...Er sikkert en grunn til at det er 16 års grense på de fleste treningssentre. Gjerne driv med manualer, øvelser hvor du bruker kroppsvekt osv. men ville ventet ca 2 år før man hiver seg inn på hard styrketrening Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Aha, 13 år altså. Nei det synes jeg også er litt for tidlig. Du vet at du slutter å vokse (av hva jeg har hørt, har ikke satt meg helt inn i det) om du begynner å trene nå? Har faktisk tenkt på dette litt, vil ikke jeg vokse noe mer nå? Lenke til kommentar
Steamed Skrevet 22. april 2009 Forfatter Del Skrevet 22. april 2009 Slutter jeg å vokse av trening ? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Aha, 13 år altså. Nei det synes jeg også er litt for tidlig. Du vet at du slutter å vokse (av hva jeg har hørt, har ikke satt meg helt inn i det) om du begynner å trene nå? Har faktisk tenkt på dette litt, vil ikke jeg vokse noe mer nå? Du slutter nok ikke å vokse, nei. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Men jeg har hørt at man slutter å vokse når man begynner å trene. Og en venn av meg som begynte å trene når han var 12 sluttet faktisk å vokse, han har vært hos legen osv og fått det bekreftet, han er ganske så lav. Lenke til kommentar
Hrundi V. Bakshi Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Om man ikke kan spise syltetøy eller pølse, hva da? Greit, pølsen er mettet fett men det er protein. Syltetøyet er jo bare skviste jordbær? Hva er sunt pålegg vil jeg vite da! Alt med måte vil jeg si. Mårpølse er vel en speket pølse, og er ikke det sunneste du kan spise. Men å spise det en gang i blant vil jeg si er greit, men ikke hvis du spiser det på brødskiva 2-4 ganger daglig... Største problemet med vanlig syltetøy, er jo sukkeret. Jordbærsyltetøy er ikke "bare" skvisete jordbær... men det finnes sukkerfrie varianter og de med mindre sukker. Ganske problemfritt og spise vil jeg si - men igjen; alt med måte. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Do like me! Bestemte meg for at fra og med idag (Igår) skal jeg trene Endte med at jeg løper/jogger en tur på 1 time ca. Lenke til kommentar
Hrundi V. Bakshi Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Alderen til Steamed tatt i betraktning, og at han kanskje først og fremst vil ha vekk litt magefett - så vil jeg tro det beste er litt kardiotrening og ett sunnere kosthold først og fremst! Sykling, svømming og jogging er greie alternativer. Lenke til kommentar
Steamed Skrevet 23. april 2009 Forfatter Del Skrevet 23. april 2009 Prøvde å tegne en treningsløype. Skal sykkle helt til den svarte prikken, deretter gå, så sykkle tilbake fra prikken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå