eugenie Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Jeg har vært eier av en acer aspire one a150 i vel 2 uker, og det første som irriterte meg var viftestøyen. Jeg installerte derfor AA1 FanControl, og synes det var en befrielse å slippe å høre vifta som gikk konstant. Men så lurer jeg på dette med temperaturen på CPU’en... Jeg har prøvd meg en del frem og tilbake, og jeg trives godt med vifteaktiviteten dersom den starter ved 65 grader og stopper ved 62. Da går den ikke så ofte, men maskinen blir jo ganske varm. Er dette for varmt for maskinen, CPU’en og de andre konponentene, og hvor mange timer tåler den en slik temperatur? Tips om hvordan jeg kan redusere aktiviteten til CPU’en så den ikke skal bli så varm, mottas med takk. Lenke til kommentar
freonor Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Cpu er vel det som tåler minst av ting som blir varme. Laptoper tåler mye mer enn stasjonære cpuer.. Så 60grader er ikke i faresonen. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 60 grader er langt fra faresonen. Lenke til kommentar
eugenie Skrevet 21. april 2009 Forfatter Del Skrevet 21. april 2009 60 grader er langt fra faresonen. Hvilke hensyn bør jeg ta til harddisken? Ser ut som den ligger på 46-47 grader. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Helt normalt. Temperatur er ikke noe man må være kjempenøye med å passe på, med mindre man klokker o.l. Spesielt ikke på en bærbar maskin. De fleste komponenter tåler temperaturer opp mot 80-90 grader Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå